Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Bra kiteshop på nätet gärna med rea på

• Bra kiteshop på nätet gärna med rea på

Publicerad av anonym-anvandare på 4 januari, 2005 vid 16:15

Söker ett stycke midjesele för en billig peng ej begangnat helst dark rider. + 4 st linor 27 meter med lång hållbarhet.

Hur ofta byter ni nya linor på era kites?
    Vad händer om en lina går av när man hänger öppe i luften?

patrikol svarade 20 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 15 Svar
  • 15 Svar
  • brickan

Medlem
    4 januari, 2005 vid 16:22
  • patrikol

Medlem
    4 januari, 2005 vid 16:47

Kolla på http://www.swell.se

Har kört i två år och aldrig behövt byta någon lina.

Då är du pissigt på det har du tur så ramlar du bara ner.

• george_jung

Medlem
    4 januari, 2005 vid 17:58

om du ska ha ett stycke BILLIG sele ska du nog inte hoppas för mycket på en dark rider. är väl den dyraste vad jag vet. linorna lär väl gå på lika mycket.

• walle

Medlem
    4 januari, 2005 vid 18:48

Svar till:

om du ska ha ett stycke BILLIG sele ska du nog inte hoppas för mycket på en dark rider. är väl den dyraste vad jag vet. linorna lär väl gå på lika mycket.

[/ QUOTE ]
    just i fallet med sele så ”får man vad man betalar för”!

• patrikol

Medlem
    4 januari, 2005 vid 18:53

Vår Naish sele ligger på 855:- och är jävligt skön.

2005 års modell av midjeselen är omgjord ordentligt! Den är förstärkt och har handlepass öglor/tamp i ryggdelen. Ett rejält handtag för dina kompisar att ta ned dig på jorden med och det erkännt bra Pro-Limit spännet. För de som inte har sett ett Pro-Limit spänne är det kort beskrivet ett klick spänne för att slippa att kränga på sig selen och justera den varje gång. 2005 års midjesele är gjord av ren kvalitet!

http://www.swell.se/show_product.jsp?id=79

• walle

Medlem
    4 januari, 2005 vid 19:02

Svar till:

Vår Naish sele ligger på 855:- och är jävligt skön.

2005 års modell av midjeselen är omgjord ordentligt! Den är förstärkt och har handlepass öglor/tamp i ryggdelen. Ett rejält handtag för dina kompisar att ta ned dig på jorden med och det erkännt bra Pro-Limit spännet. För de som inte har sett ett Pro-Limit spänne är det kort beskrivet ett klick spänne för att slippa att kränga på sig selen och justera den varje gång. 2005 års midjesele är gjord av ren kvalitet!

http://www.swell.se/show_product.jsp?id=79

[/ QUOTE ]

Brukar inte det spännet krångla när det kommer sand i mellan/i ?

Eller e det nån annan klickmodell jag sett kanske?

Bra pris om det funkar bra!!! smile.gif

• patrikol

Medlem
    4 januari, 2005 vid 19:16

Mer än vad jag vet får se om ett år har precis beställt en själv så jag har inte hunnit hälla sand i spännet ännu.

Jag brukar alltid skölja av allting som varit i kotakt med saltvatten och sand har gjort så alltid med dykutrustning gör så nu även med kitegrejorna så då tror jag att det problemet löser sig själv.

• eagletech

Medlem
    4 januari, 2005 vid 19:39

Aloha
    Kolla in surfersparadise.nu, kolla även in i shopen på lördagar då har dom öppet nu under vintern.
    Vad gäller linor så vill jag säga det är inte hur gamla dom är utan hur mycket dom är använda,om man nu inte låter dom ligga i en låda med linorna utan att man tvättat bort saltvattnet,då blir dom kass.
    Jag kitar väldigt mycket och därför byter jag linor 1 gång varje år.
    Det är otroligt stor skillnad att byta linor efter 50 kitedagar.
    Mvh Roger Örnvang
    http://www.kiteaddicts.net
    http://www.surfersparadise.nu

• kitesweden

Medlem
    4 januari, 2005 vid 20:56

Vi säljer ut dragonsheild selar som vi använt på våra kitekurser för 550:-, vi har några i lager.
    Linor:kontrollera linorna när du lindar ut/upp dom, så fort du hittar en skada BYT.
    /Mvh Lars

• biorno

Medlem
    4 januari, 2005 vid 21:25

Nån som har bra rea på en schysst semidry 5 3 så jag hånas för min fina Jetsuit (med all rätt)
    wink.gif

• eagletech

Medlem
    4 januari, 2005 vid 21:31

Byt innan tycker jag, för man känner stor skillnad i snabbhet i draken.
    Men linorna håller nog 5 år vi normalt användande,om det är det man är ute efter,men om du kör ofta så byt oftare.
    Men för att det inte ska uppfattas som märkes fixering så gäller det alla linor enligt min mening .50-75 dagars kiting ,BYT LINOR smile.gif= billig livsförsäkring
    mvh Roger Örnvang

• anonym-anvandare

Medlem
    4 januari, 2005 vid 22:29

Svar till:

Har kört i två år och aldrig behövt byta någon lina.

[/ QUOTE ]

två år, men hur många ’riktiga’ timmar wink.gif jag köpte linor i tyskland i maj har kört på dem säkerligen 200h kostade 45€ för 4st.

• patrikol

Medlem
    4 januari, 2005 vid 23:01

Räkna timmar hur fan orkar ni!

Kitear man vid dom tillfällen som finns i Sverige under ett år även om man är ute vid precis alla tillfällen vilket jag tror inte det är många som har tid över för så håller ett par bra linor några år.

Men det är ju aldrig fel att byta varje år för att vara på den säkra sidan för dom som har råd till det.

Låt oss nu för gudskull glömma den här timmes hysterin.

Har man fått höra till leda inom dykningen jag har 100 timmar mer än dig så jag är bäst!

Jag var nere på 37 meter du var bara på 20 så jag är bäst!

Njut av tillfället istället för att räkna på allt så himmla noga!

För vem fan bryr sig mer än du själv?

Carpe Diem!

• dirk_diggler

Medlem
    5 januari, 2005 vid 15:12

e de plast kommer de ju gå åt fasiken. plast och kite eller vatten och sand överhuvudtaget går inte bra ihop

• patrikol

Medlem
    5 januari, 2005 vid 21:00

Självklart är det inte plast.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications