Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Bra ställen att lägga upp videosnuttar på nätet ??

• Bra ställen att lägga upp videosnuttar på nätet ??

Publicerad av Knatte på 16 juli, 2006 vid 10:43

Någon som har tips på ställen som man kan lägga upp videosnuttar på nätet ? Nu pratar jag inte windsurfing. För det finns ju här :laugh:
    Utan jag tänker mer på kajakpaddling och andra aktiviteter..
    Jag har lagt upp några filmer på Youtube, men de komprimerar ju sönder filmerna totalt:mad:..
    Som här http://www.youtube.com/watch?v=3MGu9n7kUUQ

Tips och ideer om lämpliga ställen som inte komprimerar så grovt,tas emot tacksamt. Eller om Steffo kan öppna upp en misc-fil för uppladdning för filmer som inte är Kite eller Windsurfing ?
    Jag kommer inte spamma stället i så fall, utan bara vilja göra mina filmer rättvisa..:tongue:

Knatte svarade 19 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • jester

Medlem
    17 juli, 2006 vid 08:33

Har inte du en ganska fe3t lina själv?

Är ju bara att sätta upp en webserver med en ftp-server installerad…

• Knatte

Gäst
    17 juli, 2006 vid 09:31
    Jester wrote:
    Har inte du en ganska fe3t lina själv?

Är ju bara att sätta upp en webserver med en ftp-server installerad…

Jo, jag har en fet lina:laugh:
    Jag köpte/hyrde ett webbhotell på B-one istället, så jag (förhoppningsvis) slipper allt trassel:smile:

• emil_h

Medlem
    19 juli, 2006 vid 10:19

Så vitt jag vet så tillåter inte B-one att man har videoklipp på deras servrar.

• Knatte

Gäst
    19 juli, 2006 vid 16:20
    Emil_H wrote:
    Så vitt jag vet så tillåter inte B-one att man har videoklipp på deras servrar.

Har jag inte läst någonting om ? Nu ligger det filmer där i alla fall. Varför skall man inte få ha videoklipp ? (om det nu är egna lagliga filmer alltså)

Edit: Jag kollade just avtalet och det är förbjudet att ha olagligt innehåll på webbservrerna och det var inte tillåtet att använda webbhotellet som en extern hårddisk heller.. Men annars kunde jag inte hitta några begränsningar mot filmer:smile:

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications