Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bra surfställen på Grand Canaria?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 11:50

Tjenare Robert! Jag ska också dit nästa vecka. på onsdag närmare bestämt. Det finns en bra surfguide till gran canaria på surfblaskan.com med tips på spots. Annars är det väl Pozo som gäller. Det finns ett mistralcenter i Bahia feliz också, och ett F2-center som drivs av dunkerbecks föräldrar. Vinden är sämre på vintern, men vågorna är större jämfört med på sommaren. Vars bor ni? /Alf

• udoo

Medlem
    18 januari, 2001 vid 11:51

Det finns nog en del personer som har varit på GC och surfat…..Pozo är väl det mest kända stället på ön (wave), bahia feliz erbjuder slalom/bump&jump segling! Det finns mängder utav spots på denna ö, detta var bara två utav dem!

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 12:03

Tja! Drar oxå på onsdag, från GBG. Vi bor på Playa Ingles..

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 12:07

ok, vi har en ospecad resa, men vi kommer att hamna på sydkusten, dvs nånstans runt playa ingles också. Funderar sen på att ta taxi upp till pozo nån dag och köra om det blåser. jag har fått numret till jonas som har surfshopen där, så man kan ringa och höra om det blåser. Alf

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 12:10

du kan även gå in på cutre.com där finns en länk till en webcam över maspalomas och havet utanför. (det är ju gångavstånd från playa ingles) Alf

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 12:18

Hur många är ni som surfar? Det är bara jag i vårat gäng… Kan jag få nummret till Jonas? /Robert

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 12:33

samma här, det är bara jag som surfar av oss. Vi kanske får höras på nåt sätt? numret till surfshopen Cutre är: 0034 906 301548 /Alf

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 12:55
  • anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 13:28

Joda, dra iväg ett mail till rtln76@hotmail.com med tel.nr så kan vi la höras på GC….

• anonym-anvandare

Medlem
    18 januari, 2001 vid 16:08

Gå in på http://www.planetwindsurf.com, där finns det bra guide till surfingen på ön. /Ann1

• anonym-anvandare

Medlem
    21 januari, 2001 vid 11:50

Tjena!

Vi var där över julen. Läs här för lite mera info:

http://www.surfbussen.50megs.com/grancanaria2000.htm

Kanon var det! Blåste varje dag. Det lär vara bättre vindar nu än då sa Jonas på Cutre. Bahia feliz är schysst när det blåser lättvind. Ta F2-centret. Tyskarna på mistral är dryga och räknar verkligen minuterna. Köp annars en karta över ön och åk upp till Jonas så ritar han säkert ut spotsen åt er. Det gjorde han åt oss.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 januari, 2001 vid 00:40

Tja Grabbar, hehe vad kul att hitta er här.
    Jag vet inte om ni kommer ihåg mig. Vi träffades í Pozo i dagarna innan nyår.
    Sedan så träffades vi på på scandic igen på kvällen.
    Hehe kul berättelse, bilen ni hade, hade min rumskamrat innan mig hehe med det punkterade däcket och reservdäcket. Själv blev vi tagna av policia också för att våra backspeglar var avsparkade, nummerplåten var halv framtil och tydligen så hade ena baklyktan slocknat (hmm ketchup terräng är inte bra).
    Själv så var det lugnt på kvällen, men jag fick iallfall den snygga stockholms blonda bartenderns (på scandic)telefonnummer hehe.
    kolla in på min hemsida http://surf.to/domp där har jag lagt upp lite bilder och snart kommer min reseberättelse.
    ALoha Peter

• anonym-anvandare

Medlem
    26 januari, 2001 vid 10:15

Vi ar pa Gran Canaria nu. Vi har varit har i 16 dagar och det har blast 13 dagar 6.0 och under, mest 5.3 och 4.7 dock. Stallena vi surfat pa ar Pozo
    och Aguila Playa. Det finns inte direkt nagot swell har nu men finns det och
    man har tur med vind kan man fa riktigt bra vagsegling i Maspalomas.

Maila till stefan@lunarworks.com om du vill ha kontakt med oss som bor harnere
    nu.

/stefan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications