Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bräda att rekommendera till nybörjare?

• Bräda att rekommendera till nybörjare?

Publicerad av jlo på 4 augusti, 2004 vid 16:14

Hej!
    Jag ska på vindsurfingsemester om en och en halv vecka och har bara surfat några gånger förut. Detta innebär att jag kan gippa och vända på stor bräda i lättare vindar. Förut har jag tänkt att jag ska hyra utrusting, men blir mer och mer sugen på att skaffa egna saker. Frågan är då bara: ”Vad ska jag köpa för bräda?” /Johanna

dixon svarade 21 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 1 Svar
  • 1 Svar
  • dixon

Medlem
    4 augusti, 2004 vid 19:00

YO Jlo!
    Det finns väl lika många svar på det som det finns folk här på konfen och det är inte lätt att svara på. Hur mycket deg kan du avvara, behöver du rigg också? osv osv. Jag kan bara säga vad jag hade köpt om jag var nybörjare. Köp en rätt stor bräda som du kan lära dig grunderna på (typ 150 liter plus) och sälj den sen när du vill ha mindre om något år. Om man köper en begagnad bra bräda så får man nog vara beredd att lägga upp en 4-5000 kronor för en modärnare (2000 och senare) bräda. Räkna med att sälja den för en tusing mindre om du tar hand om den… Sen behöver du ju rigg också. Inte lika viktigt med nytt och dyrt enligt mitt tycke. Säg 1000 mast 500 bom och 1500 för ett hygglliggt 5.5-6.5 segel. Större hade nog inte jag köpt till att börja med. Lycka till.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications