Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bräda på flyget

• bräda på flyget

Publicerad av mons på 30 mars, 2003 vid 19:28

tjena, ska snart ner till spanien med en massa folk som ska ta studenten…när manb ändå är där så tänkte jag kans eta med mig kiten ner. men vet ngn vad det kostar att ta med bräda och kite på flyget, är det en stor kostnad?

Vi ska vara borta en vecka, så hinner väl med lite surfing, men vill också ha kul med allt folk…så om det kostar för mkt så får jag nog hoppa att ta med den.

anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • melker

Medlem
    30 mars, 2003 vid 19:37

Har du en mindre bräda och bara en kite eller två så går det igenom som golfutrustning. Kostar ca 300 spänn. Om dom ifrågasätter så stå på dig för du skall inte betala samma som för vindsurfgrejer 800 spänn. Kolla för säkerhets skull med flygbolaget.

/Melker

• kitesweden

Medlem
    30 mars, 2003 vid 21:58

Tips !
    Var precis nere i Spanien och golfade (JA jag vet, borde tagit kite grejerna med mig…) !
    Golfklubbor i ett stort resefodral kostar 400:- t.o.r till Spanien.
    Så om du har ett golfresefodral (den rymmer massor med kite prylar och är ca 150 cm långt) så blir det billigare !
    /Mvh Lars

• anonym-anvandare

Medlem
    30 mars, 2003 vid 22:41

Glöm det killen! smile.gif En vecka i Spanien går som en minut. Ska du dit och ta studenten dessutom med massa folk så är det inte värt besväret! Du kommer inte hinna kita nånting kan jag säga. Dessutom är risken stor att du glömmer grejerna på hotelet på fyllan! Som sagt inte värt å chansa! Du får gärna chansa men skriv gärna oxå efteråt om jag hade rätt!! grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif grin.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2003 vid 08:11

gör som Flash. skaffa en 90cm bräda o ta den som handbagage

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2003 vid 08:46

aldrig någon som använder hjärnan. fan du behöver ju bara kita ner så behöver du ju varken betala för flygbiljett eller bagage.

• mons

Medlem
    31 mars, 2003 vid 10:33

många smarta lösningart här =) får se hur jag gör… risken att man glömmer allt är kanske ganska så stor, men det hade varit gott att komma ut ngn gång iaf.

• draksurfarn

Medlem
    31 mars, 2003 vid 13:36

Du ska inte behöva betala en enda spänn. Det är bara dra dit och brädan och se frågande ut när börjar babbla om föranmälan och avgifter. När jag reste till Egypten behövde jag inte betala någe extra, sådeså! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    31 mars, 2003 vid 13:36

den brädan är nog rätt svår att glömma va… lyser klarrött om inte jag missminner mig… grin.gif
    /fredrik a

• mons

Medlem
    31 mars, 2003 vid 13:53

=) ja brädan glömmer jag nig inte… hehe men kiten kanske. smirk.gif

• niklas82

Medlem
    31 mars, 2003 vid 15:28

Du ska inte betala ett korvaöre….
    hade med mig min Jarvis 157 som är ganska bred, i ett snowboard fodral till sydafrika (kapstaden) med två byten..
    utan att ge ens en bortförklaring.. se bara ut som om du inte gort något annat och bi mäkta förvånad ifall dom vill ha pengar….

KLART SOM FAN DU SKA TA MED DEJ GREJORNA NER…. grin.gif

MVH
    Niklas

• mons

Medlem
    31 mars, 2003 vid 18:48

lämnar ni in det som allt annat bagage, för ni kan väl inte ta det som handbagage?

• hugeo

Medlem
    1 april, 2003 vid 08:34

jag kör ochså alltid med snowboardbag fungerar utmärkt, har aldrig någonsin haft problem…

• niklas82

Medlem
    1 april, 2003 vid 12:24

skulle lämna in det med allt det andra
    men var tvungen att gå till en anna disk för lite större föremål..

men behövde inte betala nått smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    1 april, 2003 vid 13:37

Beror helt på vilkte bolag du flyger med!

Nästan alla bolag i Europa erbjuder gratis skidprylar. Så lägg det bara i ett snowboardliknande fodral. Frågar de vad det är så säg att det är en snowboard…Jag gjorde detta på mitt flyg till Australien i vintras. De var lite förvånade över att jag skulle ha en snowboard till Aus men det gick.

Vissa charterbolag vill ha en 500 spänn för golfbagg å dyligt. Kolla detta innan annars kan det bli dyrt!

Flyger du Quantas vilkte du inte lär göra för de flyger inte i Europa för mkt så får du ta med hur mkt bräder som helst. Har en polare som tog med 5 vågsurfbräder varav 2 longboards å han betala inte en spänn. Snacka om bra service 🙂

Lycka till å kita gjärnet…Brudar diggar ju kitande svenskar så kvällarna kommer bli än roligare om du kitat lite på dagarna 🙂

/Freddan

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing bräda på flyget

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.