Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädan i minusgrader?

• rasmus_w

Medlem
    21 januari, 2007 vid 14:30

@wind-lover 361218 wrote:

10-15 grader….

Då kan du öppna skruven om du vill.

Själv tar jag hem brädan när jag känner mig säker på att det är slutsurfat för säsongen, dvs isen ligger. Innan dess får den ligga i containern även om det är minusgrader. Det enda jag gör är att hålla lite mer koll på att saker torkar än vanligt. Är bräda och boardbag fuktiga stänger jag inte bagen, eventuellt låter jag brädan ligga ovanpå bagen.

Är det apkallt tar jag hem blöta segel och torkar dem i tvättstugan eftersom de segel jag använder mest har en massa cambers och när mastfickan på ett racesegel blivit en enda stor iskaka är det nästan hopplöst att rigga.

• wind-lover

Medlem
    21 januari, 2007 vid 15:01

okej…
    Men jag har tagit hem det nu, kanske det är bäst att öppna det dära lufthålet som du sa!
    Jag har aldrig gjort det förr, är det den där lilla skruven som finns ovanför mastfots spåret?
    eller det kanske är olika från bräda till bräda men kan det vara det?
    Annars hittar jag ingen annan skruv förutom till fenboxen.

• tobhed

Medlem
    21 januari, 2007 vid 20:50
    wind-lover;361226 wrote:
    okej…
    Men jag har tagit hem det nu, kanske det är bäst att öppna det dära lufthålet som du sa!
    Jag har aldrig gjort det förr, är det den där lilla skruven som finns ovanför mastfots spåret?
    eller det kanske är olika från bräda till bräda men kan det vara det?
    Annars hittar jag ingen annan skruv förutom till fenboxen.

Ja, det är den skruven…

• rasmus_w

Medlem
    22 januari, 2007 vid 00:30

@wind-lover 361226 wrote:

okej…

Kom bara ihåg att stänga hålet innan du ska ut och surfa, annars finns risken att du kommer iland och undrar varför brädan är så tung, och varför det liksom skvalpar inuti den. 🙂

Eller gör som Boards (tror jag) föreslog: Sätt en stor färgglad papperstuss i lufthålet så kommer den påminna dig om att skruven är öppen.

• wind-lover

Medlem
    22 januari, 2007 vid 14:30

@Rasmus_W 361306 wrote:

Kom bara ihåg att stänga hålet innan du ska ut och surfa, annars finns risken att du kommer iland och undrar varför brädan är så tung, och varför det liksom skvalpar inuti den. 🙂

Eller gör som Boards (tror jag) föreslog: Sätt en stor färgglad papperstuss i lufthålet så kommer den påminna dig om att skruven är öppen.

Hahaha det är nog bäst för jag brukar glömma saker:wink:

tack tack för hjälpen! 🙂

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädan i minusgrader?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.