- 
		BrädbyggeHar läst igenom div brädbyggestrådar och forum och bestämt att nu ska jag 
 bygga en bräda, är nybörjare vad gäller kite men har jobbat mycket med
 plastande/snickrande så jobbet i sig ska inte vara några problem.
 Tänkt bygga en bräda åt nybörjar/lättvinds hållet runt 140-145/38-41 eller nåt.
 Kanske inte ens ska ha en rocker…Frågan är, plyfa blir säkert runt 4.5kg vid den storleken vilket är väl tungt men 
 som nybörjare blir det ju inga hopp direkt o jag vet inte hur stor skillnad det gör
 i vattnet direkt heller men alternativet är ju ett par tre lager glasfiber med epoxy
 runt en kärna av divinycell, corecell, balsaträ eller liknande vilket det verkar
 luta åt. Jag har dock ingen (och tänker inte skaffa, för så mycket tid lägger jag
 inte ner på den) vakuumsug men det ska funka utan.Det verkar rätt svårt att få tag på kärnmaterial och rätt dyrt, tips? 
 Var köps balsaträ?
 Hur tjock bör kärnan vara 15-20mm ?
 Vad för slags glasfiber ska man ha.Går det kanske att bygga en inte alltför tung bräda i plyfa ändå 
 tunn plyfa kärna som är laminerad med ett par lager eller har
 ni något annat billigt alternativ till kärnmaterial.Ska inte bygga en tokbra bräda utan målet är bara en bra nybörjarbräda som inte 
 går sönder efter en månad, inte kostar över 1500 och inte ser ut som hej kom o hjälp mig.// 
Logga in för att svara.