• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2001 vid 07:54

Brädan kom 1990 tror jag,hade en om inte jag minns fel gick fort rakt fram men var omöjlig att gippa med max segel var 6,0 för den var jävligt smal,rekommenderas ej som första bräda (inte alls faktiskt!)jag hade gett400kr för den.Den heter Tiga inte Stiga!!!
    Köp något annat nyare som du kan få billigt.

Janne

• adde

Medlem
    3 maj, 2001 vid 08:02

(s)Tiga slalom 270 har ett par år på nacken. Jag tror de tillverkades kring 89-92 (+/- något/några år). Vad jag minns var den smal (även med den tidens mått) jämfört med t.ex. 260 ACR, volymen var ungefär densamma dvs ca 88 liter. Det är alltså ingen höjdarbräda för nybörjare, smal och svårsvängd. Vad det gäller segelstorlek så går nog 4.5 till 6.0 bra. Mastfoten sitter ganska långt fram, så jätte nya segel kanske fungerar optimalt.

mvh Martin (som själv hade tiga 260 ACR när kompisen hade Tiga 270 slalom, 260:n var bättre på allt)

• anonym-anvandare

Medlem
    3 maj, 2001 vid 09:16

Jag hade en fran 93 vad jag vet… Den var som sagt lang och smal och svar att gippa med.. Men det ar dock en snabb brada.. jag hade segel fran 5.0 – 6.0
    Enda fordelen ar att tiga bradorna ar billiga sa har man inte mycket stalar sa kan man kanske overvaga..

Mvh Tedan

• anonym-anvandare

Medlem
    4 maj, 2001 vid 19:29

Segelfrekvensen är 5.0-b 6.8 MEGAHERTZ / VOINE

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications