Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › brädfråga
-
brädfråga
Publicerad av anonym-anvandare på 3 maj, 2001 vid 07:34Skulle vilja veta lite info om en bräda.
stiga slalom 270.
ålder
nybörjaregenskaper
lättplanad
segel frekvens
annan intressant infoanonym-anvandare svarade 24 år, 6 månader sedan 2 Medlemmar · 4 Svar -
4 Svar
-
Brädan kom 1990 tror jag,hade en om inte jag minns fel gick fort rakt fram men var omöjlig att gippa med max segel var 6,0 för den var jävligt smal,rekommenderas ej som första bräda (inte alls faktiskt!)jag hade gett400kr för den.Den heter Tiga inte Stiga!!!
Köp något annat nyare som du kan få billigt.Janne
-
(s)Tiga slalom 270 har ett par år på nacken. Jag tror de tillverkades kring 89-92 (+/- något/några år). Vad jag minns var den smal (även med den tidens mått) jämfört med t.ex. 260 ACR, volymen var ungefär densamma dvs ca 88 liter. Det är alltså ingen höjdarbräda för nybörjare, smal och svårsvängd. Vad det gäller segelstorlek så går nog 4.5 till 6.0 bra. Mastfoten sitter ganska långt fram, så jätte nya segel kanske fungerar optimalt.
mvh Martin (som själv hade tiga 260 ACR när kompisen hade Tiga 270 slalom, 260:n var bättre på allt)
-
Jag hade en fran 93 vad jag vet… Den var som sagt lang och smal och svar att gippa med.. Men det ar dock en snabb brada.. jag hade segel fran 5.0 – 6.0
Enda fordelen ar att tiga bradorna ar billiga sa har man inte mycket stalar sa kan man kanske overvaga..Mvh Tedan
Logga in för att svara.