• Publicerad av anonym-anvandare på 13 juli, 2005 vid 08:19

Har tänkt att återuppta mitt vindsurfande och behöver därför lite tips på brädval. Jag har kört kite och vågsurfat de senaste 5 åren men ska nu återgå till vindsurfingen. Hade tänkt mig en freestyle bräda som även funkar i sverigevågor och som passar min matchvikt på 80kg. Går allt som det ska tänker jag utöka med en vågis till hösten. Jag kan beachstarta och jobbar på vattenstarten men när jag väl är uppe är det inga problem med balansen dock sitter gippen inte riktigt än.

Tacksam för tips / en som är himla sugen på att surfa

surfjohan svarade 20 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 09:20

Hej,
    finns en (fanns en?) mistral twister på köp och säljen. 102 liter freestyle från 2003 som funkar till allt. Ett bra exempel.

Skall du köpa nytt fick miatral synchro 105l bra betyg i en tidning jag läste.

• anonym-anvandare

Medlem
    13 juli, 2005 vid 09:31

Vet att man inte skall bedömma en bräda på antal liter men är det stor skillnad på brädor runt 100 och de som är runt 115 liter? / M

• smurff

Medlem
    13 juli, 2005 vid 10:01

Tjena! kul att du skall börja V-surfa. Det är skillnad på 100 och 115 liter. Framför allt är det skillnad på tex en 60 cm och 63 cm bred bräda på vattnet. Om inte gippen sitter riktigt och du fortfarande harvar lite med vattenstart skulle jag nog säga att du vill ha typ 10 extra liter på brädan om vi snackar brädor kring 100 liter. Vet ej vad du vill ha riktigt men en allround/crossover bräda på 110-115 L skulle nog funka fint.Kan du säkert köra med ned till 7.0(7.5)-5.3(5.0) utan problem. Freestyle på 110-115 lite funkar väl med men det kan bli lite hoppigt när det blåser på. Sen kan du tänka på nästa brädval när du behärskar vattenstart så slipper du simma så mycket.

Lycka till

• surfjohan

Medlem
    13 juli, 2005 vid 12:27

Köp en F2 Eliminator 115! Verkar ju helt grym för både freerideblastning och freestyle!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications