• Brädval?

Publicerad av neptun på 24 mars, 2001 vid 15:51

Tjena.

Jag skulle vilja ha ett tips på brädköp, jag är ute efter en bräda runt 260, ca 95 liter, helst runt 55-59 bred. Inte äldre än -97. Hade tänkt köra på ungefär 5.0 – 7.0 segel.
    Den nya F2 Air 260 II verkar rätt bra, men priset är alltför högt, har inte råd med årsnya prylar.

Speed equals life

christian svarade 24 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • fredrik-b

Medlem
    24 mars, 2001 vid 17:15

hejsan,
    Jag ägde tidigare en Mistral Wavescore V88-år 2000 som borde passa dina beskrivningar perfekt. Den är 255 lång, 58 bred, runt 90-95 liter, väger du inte så mycket så borde 7.0 funka bra, jag körde 6.7 som största (72kg) och det funkade hur bra som helst. Du bör kunna hitta en beg i bra skick för 8000:-.
    undrar du nått mer så fråga på bara…

Mvh Fredrik B S43-Varberg

• christofer

Medlem
    25 mars, 2001 vid 16:55

Tjena! Köpte en RRD freeride 266 ifjol och är mycket nöjd. Känns som en 255 i wave och är ruggigt snabb. Fördelen är att man klarar 6.5 utan problem. En -97:a borde gå att få tag på för under 4000:-

Lycka till

• christian

Medlem
    25 mars, 2001 vid 21:10

Hej

Har en Score 88 och den tänker jag behålla 🙂
    Spelar nog inte så stor roll vad du köper i denna klass. Dock vill jag passa på att varna dig för Mistral Flow av 99 års modell (mintgrön).
    Gud vet vad Mistral gjorde när dessa tillverkades !
    Brädorna blir mjuka med början mellan stropparna. Detta sprider sig sedan förut.
    Har från surfhandlarhåll hört att detta gällde första sändningen som kom till Sverige, lätt för en begagnatköpare att kontrollera 🙂

I övrigt är flow mycket bra brädor, om du köper en sådan kan jag rekommendera customversionen (den blå)

/Christian

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.