Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädval som vanligt

• Brädval som vanligt

Publicerad av wman på 15 augusti, 2005 vid 14:36

Jaha…tänkte skriva ännu ett inlägg om brädval…inte alltid så kul att läsa men vad gör man om man vill ha tips.
    Funderar iaf på att köpa ny bräda antingen nu i höst eller i vår.
    Har nu en Bic Vivace som jag köpte förra våren…innan dess körde jag pråm i ett antal år då och då.
    Jag kan köra med sele och plana bra, komma i stropparna hyffsat, vattenstarta ibland, gippa ibland men jag vill bli riktigt söker på det och lära mig fler trick(om nu gipp och slag är trick).
    Blir det stor skillnad med en ny bräda eller är det mest nötningen som är grejen?

Brädor jag har funderat på är tex mistral joker, starboard freesex mfl

Är freestylebrädor bra även om man vill åka lite längre nån gång då och då? Väger ca 67kg.

oaxen svarade 20 år, 2 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • _alexander

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 14:37

supercross låter nog som ett bättre val om du vill köra längre sträckor

• wman

Medlem
    15 augusti, 2005 vid 14:40

Kör inte så långa sträckor vanligtvis men ibland drar man ju iväg.

• wman

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 13:49

Det jag framförallt undrar är hur mycket jag tjänar på att byta vivacen mot en nyare freestylebräda. Typ hur mycket lättare det är att lära sig gipp mm…?

• oaxen

Medlem
    18 augusti, 2005 vid 14:04

Jag håller med om att supercross låter mer rätt än en fs-bräda. Eller kanske en Mistral Syncro?
    Det är inte alla fs-brädor som är så gippvänliga.

Ofta tänker man sig i början på karriären att man ska hitta en bräda som man inte växer ur. Glöm det! Vart efter du utvecklas kommer det uppstå nya behov.
    Själv hade jag tänkt köra mycket freestyle när jag gjorde come back 2003, efter åtta års paus. Nu har jag trots insjölokalisering glidit över på vågkanten och bort från fs. Slalom börjar också kännas allt mer intressant. Jag borde väl ha bestämt mig som har surfat sedan 1980.
    Läs alla tester – hela tiden!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brädval som vanligt

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.