Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Breviksbadet i Åkersberga erbjöd fina förhållanden

• gurra1978

Medlem
    9 maj, 2003 vid 15:31

Ett och annat hopp blev det. Ursäkta skärpan, det var långt avstånd.

• gurra1978

Medlem
    9 maj, 2003 vid 15:34

En viss formula seglare testade sitt 9.8 kvm segel i 12 m/s. Besök hans nya hemsida http://www.toköveriggad.nu grin.gif

• gurra1978

Medlem
    9 maj, 2003 vid 15:37

Mode är viktigt! Matcha alltid flytväst med segel.

• johan_m

Medlem
    9 maj, 2003 vid 15:51

vad är det för bräda?

//johan

• gurra1978

Medlem
    9 maj, 2003 vid 15:57

Det är inte jag på bilderna och jag är inte helt säker på vilken bräda han har men tror mig veta. En Bic med volym 112 liter.

• calle_b

Medlem
    9 maj, 2003 vid 16:57

FAN VA FRÄÄSCHT!

Kan säga att stora värtan så ungefär likadan ut, med grymma stråk med 5.2:an lite för stor. Men jävlar va härlish de va.

Kan tänka mej att brevik va riktigt shysst idag…. Chaffören orkade inte köra ut. cool.gif

Soft

• maca

Medlem
    10 maj, 2003 vid 14:33

Gött med lite bilder från Breviksbadet!
    Har inte varit där på ett bra tag nu, men kommer ihåg en del fina dagar på sydväst för en del år sedan. Då var det mer eller mindre tomt på surfare, desto mer nakenbadare (tanter o gubbar) och soldyrkare dock.

Gillar stället, extremt bra och fina riggytor och oftast jämn och fin vind och bra chopp att hoppa på. Men det kändes som sagt lite tomt på surfare förr om åren.

Är ni ett gäng som brukar hålla till där numera?
    Vore kul att återuppleva lite ”gamla” spots.

Det enda jag inte gillar är det sumpiga botten, där man helt plötsligt sjunker ner till knäna i dyn under sanden. Är det fortfarande likadant?

/André

• gurra1978

Medlem
    10 maj, 2003 vid 15:33

Idag var vi fyra seglare där. Det blåste en byig västlig vind på 6 m/s och 8 som mest. Bifogar en bild på mig när jag testar min 138 liters freeride bräda och 11 kvm segel, 2 kvm mer än rekommenderat grin.gif Det gick bra, jag hade ett race mot en formula med 9,8 men förlorade i både höjdtagning och fart. Dock ingen jätteskillnad i fart. Det var tungt men gick bra.

• roy

Medlem
    3 juni, 2003 vid 17:06

Bic techno e-medium 112 liter. 2001-2002
    finns en large oxå på 135 liter men den har lite annorlunda nos.

• anders_hoffman

Medlem
    4 juni, 2003 vid 06:35

JAg körde med 6,4 o 103 liter (på tok för lite). Vid islingeviken lilla värtan. Vi var två som var ute och jag plande åtminstone i byarna, men mer än så var det inte…

Tyvärr inga bilder! frown.gif

/Anders

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications