Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Brisen i Klagshamn?
-
de blåser alltid mer på drogden än nånannanstans här nere. förutom på so då det kan brisa ordentligt i klagshamn. drogden mätaren sitter rätt högt upp…
-
Jag var precis nere och kollade. Uppskattar vinden 8-12 m/s, svårt att veta utan mätare, men def surfbart.
Dock är inte stenar markerade + ingen båt + frånlandsvind + kallt i vattnet. Så jag som medelmåtta väntar 🙂
-
joli wrote:Jag var precis nere och kollade. Uppskattar vinden 8-12 m/s, svårt att veta utan mätare, men def surfbart.
Dock är inte stenar markerade + ingen båt + frånlandsvind + kallt i vattnet. Så jag som medelmåtta väntar 🙂
Frånlandsvind? är de verkligen de?
-
Ja, sydost. Det är klart sticker du inte alltför långt är du fortfarande innanför piren. Jag är hemma nu (utanför Veliinge), men det verkar som vinden ökat.
-
För dom som missade det… Klagis rockade fint under stora delar av lördagen. Började på 5.2, gick sen ner till 4,5. Och Solsken!
-
Gnutten wrote:För dom som missade det… Klagis rockade fint under stora delar av lördagen. Började på 5.2, gick sen ner till 4,5. Och Solsken!
Grymt tryck i 4.7
Hur blev bilderna Andy ?
-
Frågade du mig eller A.O
Gött med tryck var det, var tvungen att åka hem lite tidigare, men det var fint som snus ändå!
Gött ladd! -
hehe. jag tror det var någon av Olandersson-gänget som fotograferade. Inte säker iallafall
-
Aha, ja hade inte tid till varken vila eller foto tid, knäppte bara en bild innan jag åkte hem
S-66 Switch-Chachoo vilket han förstås satte klockrent, kul att se grym segling -
Fiiint… vi satt på tåget över till Köpenhamn i solskenet och såg att det skulle bli bra. Vart tog solen vägen idag??? Ja ja… kommer ner en annan gång!
-
SATAN. Mitt gips åker av på torsdag och då jävlar!!! Synd att man missade en sådan dag som denna men men. Hur va d i vattnet Endy? Kan man köra utan handskar och luva nu?Tyckte d va rätt varmt med hanskar och luva för 3 veckor sedan.
-
Ja för fanken, jag körde utan luva och handskar, blev lite kallt om händerna på slutet men vattnet var inte kallt alls, inne vid land typ 10-12 grader.
Logga in för att svara.