Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brukar ni öppna "luftskruven"?

• jester

Medlem
    2 november, 2006 vid 13:51

Och slutligen: surfar du slalom a la worldrekordspeedracemust, skit i skruven, vem vill ha extra 50 g av metall i brädan.

Kan nog stämma… Martin van Meurs (kom 2:a på ESM igår, och hade en GPS max på 47 (!) knop) hade ”glömt” att skruva i skruven i en av sina brädor. Bubblade ut lite vatten där i solen. Hans kommentar när jag påpekade detta: ”ooops!” 😀

• calle_b

Medlem
    2 november, 2006 vid 17:12

Härligt Jester!
    HAHAHA! Jag menar juh det! 😉 Hans ”ooops” är juh bara en bortförklaring. Hade han haft luftskruven där hade han säkert inte nått 47 knutar.

• lolve

Medlem
    2 november, 2006 vid 18:12

jag hade helt glömt bort att skruva upp den när jag laga( men det var bara ett jack liknande, mer intryckt), vad skulle hända om jag öppna den nu ?:S

• Oregistrerad

Gäst
    2 november, 2006 vid 19:05
    thomme wrote:
    Mården wrote:
    det va väl en bra sak att den pös då lär väl brädan va tät

Bara för att skapa mer förvirring.

Jag har en Airinside 125 ( ihålig o lätt ) som läcker. Hur mycket den läcker beror på vilken fena ( tuttle box ) jag använder. Orginalfena stenhårt skruvad läcker inte många cl men med ickeorginal fena med dålig passning i boxen kan jag tömma på 0,5 – 2 liter beroende på hur länge jag kört.

Men när jag skruvar ur luft skruven pyser det!

Min tanke är att det är någon spricka i fenboxen som läcker vid belastning av fenan eller av vattentrycket vid planing.

Och jag skruvar alltid ur luftskruven på den brädan ( men inte mina andra ) och lägger den så att hålet ligger neråt
    jag skulle gissa att vattnet trycks in i fenboxen och det är det enda hålet i brädan så luften kan inte komma ut när vattnet pressas in då bildas det ett övertryck som pyser ut när skruven öppnas
    mård

• smurff

Medlem
    10 november, 2006 vid 23:26
    LoLve wrote:
    jag hade helt glömt bort att skruva upp den när jag laga( men det var bara ett jack liknande, mer intryckt), vad skulle hända om jag öppna den nu ?:S
    Troligtvis inget. Om det bara var en intryckning så var brädan antagligen tät bär du lagade.
Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Brukar ni öppna "luftskruven"?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.