• Bump & Jump

Publicerad av Knatte på 14 juli, 2000 vid 17:20

Funderar på att täppa till glappet mellan Tiga X free-271 och Tiga 254, med någon lite större hopp och lekbräda. Idag läget blev gapet lite för kraftigt..
    En bräda som man kan kliva på från 5.5/5.0 och neråt och segla bekvämt med.
    Jag funderar på något som Gecko 265, Mistral Electron, Tiga 263 och undrar ifall folk har några vettiga synpunkter /åsikter om dessa brädor.
    Det skall handla om brädor från 94-97 som man kan få för hyfsade kulor.
    Vill gärna ha lite kommentarer från ägare till dylika modeller och vilka segelstorlekar /vindstyrkor de är användbara inom osv.
    (Finns det någon som säljer dylika brädor i närheten av Göteborg, till en rimlig penning så hör gärna av er till lillsill@swipnet.se)

Knatte svarade 25 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    14 juli, 2000 vid 19:08

Det ska väl din TIGA 254 passa alldeles utmärkt till,
    om du inte väger alldeles för mycket (över 80kg).

• martin

Medlem
    14 juli, 2000 vid 19:52

Var i samma läge som du i våras. Slutade med att jag täppte till glappet med en F2 Axxis 268 -96. 89 liter. Kan jag rekommendera. Kör nu Techno 2.83 ner t o m 7.0, sedan går jag över till Axxisen och kör 6.0 och 5.3 med den. När 5.3 börjar bli stort går jag ner på min lilla vågis på 76 liter.
    Den kompletterande brädan kostade mig 2200:-, och de pengarna har jag verkligen fått valuta för.

• Knatte

Gäst
    15 juli, 2000 vid 07:46

Det är det som är problemet. 254:an funkar inte så bra…
    Där jag seglar, så måste man ta en del höjd ibörjan, innan det blir segla av.
    Då går 254:an bort ifall du inte har jättetryck i seglet och är överriggad. Det blir helt enkelt obekvämt att segla och pressa höjd. Väger inte riktigt 80 kg, men nästan.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications