Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Bygga lite vinterprojekt…
-
Bygga lite vinterprojekt…
Publicerad av nicko_ på 27 september, 2003 vid 17:41Tjena!
Jag pluggar just nu långt bort från segel, brädor, vatten och sådant kul som lätt ger en abstinens 🙂 Snart kommer dock snön hit och jag funderar på att bygga mig en snowboard med mastfot och stroppar. Sedan skicka på ett segel och köra järnet på ett flygfält i närheten under vintern. Har någon byggt något liknande? Funkar det?nicko_ svarade 21 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 10 Svar -
10 Svar
-
Verkar kul, Hoppas nån kommer med en ritning, annars brukar jag åka skidor med kite på någon sjö, adrenalin kan jag lova. Lätt 100 knyck.
-
Jo kite på snö skall det nog bli här oxå men just nu är jag mer inne på något i denna stilen http://www.snowfer.com/indexb.html
-
verkar jäkligt ballt vill gärna höra om framstegen
lycka till -
Ser rigtigt grymmt ut.
Väntar med spänning på ett utlåtande.//johan
-
själv va ja inne på snowfer.com förra året när isen lagt sig. blev jag också inspirerad å tänkte direkt på min gamla snowboard me mastfot å stroppar. ja byggde en genom att skruva fasst en planka längs brädan i binningsskruvhålen. på detta ett uttag för mastfot och stroppar. väntade sedan på en blåsig dag och när denna kom gick ja me många underliga blickar mot mig ner mot ängen och testade den. tyvärr kunde man bara gå på läns å slör eftersom ja inte hade nått som motsvarade vindsurfingbrädans fena. kan myckeväl bero på dålig teknik också. sedan försvann både isen å snön så då blev det riktig vindsurfing igen. tänkte fortsåtta projektet i år och har då tänkt på att sätta skidskoskenor brevid brädan som sticker ner nån cm i snön. detta kanske kan göra att man kan gå på halvvind, kanske tillåme kryss. hade vart grymmt kul å få de å funka. lycka till
-
Johan!!
Gäst27 september, 2003 vid 21:17Jag vet vissa som har provat att köra i djupsnö med en gammal slalombräda och en liten fena.
Kan nog vara riktigt skoj om snön är tillräckligt lös.//Johan
-
Man ska använda en gammal mono board, så att man kan kantställa brädan. Annars kan man inte ta höjd
Detta kan inte göras med en snowboard då den är timmglasformad och bara lovar upp då.
Brädan måste alltså ha raka stålkanter. -
Inser nu att det aldrig skulle funkat med en snowboard. Jag var också ine på det där med att köpa en gammal monoski och testa. Nu när jag hittade snowfern fick man dock lite nya ideer. Den verkar ju ha tre skidor. Den i mitten ligger plant och de två andra verkar vara aningen kantställda. Det borde ju ge brädan stabilitet i stil med en fena. Det gäler bara att komma på hur skidorna skall byggas och hur de skall fästas i brädan (som också måste byggas). Kanske stannar detta vid mest planer men surfabstinensen är svår nu 🙂
-
-
Ahh tackar…
Gurra känner jag till ju! Skall snacka vidare med honom.
Logga in för att svara.