Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bygga om w-surfbräda till vågis?

• Bygga om w-surfbräda till vågis?

Publicerad av calle_kuling på 18 mars, 2003 vid 17:28

Är det någon som lyckats med detta?

Jag har knäckt min på mitten så jag funderar på att pussla ihop den och ta bort en rejäl bit av mittenpartiet. Är det möjligt att göra så och snygga till kanter mm, glasfiber kanske funkar? Brädan är en Tiga 275 ACR WCE .. (Mattias Holmbergs fd. och endast 7,5 kg nu).

calle_kuling svarade 22 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • zehlertz

Medlem
    19 mars, 2003 vid 07:22

D där kan nog bli lite knepigt… tänk på att du får en väldigt mkt svagare konstruktion. Fast eftersom brädan redan är i två delar så visst, varför inte testa?

Se om du kan förstärka konstruktionen genom att bygg in några stavar eller liknande så att inte allt hänger på glasfibret.

• jofiwa

Medlem
    19 mars, 2003 vid 08:08

Förmodligen lättare att bygga en helt ny. Då försvinner visserligen idén om att laga din bräda men det kan ju va kul ändå!

• gegga

Medlem
    19 mars, 2003 vid 08:22

Hur lyckades du knäcka brädan på mitten?
    Ett jättehopp?
    Nyfiken

• calle_kuling

Medlem
    19 mars, 2003 vid 12:39

Mja.. det var tyvärr inget jättehopp smile.gif Knäckte den m ha bamsevågor och sprängsten vid Kallbadhuset i Visby crazy.gif Den sitter fortfarande ihop men är ”krossad” på översidan, undersidan är jävlit stark..

Jo, att bara ta bort mellandelen blir slött. Men om man klipper underdelen från bakdelen så man får rätt form och sedan lägger på främre delens karbon-glasfibermacka på något sätt, kanske behåller det flamingo och hårdskum som sitter på underdelen dessutom såpass att framdelens översida passar! + extra förstärkning där det pusslats..

Intressant om någon fattat hur jag tänkte smile.gif Vill ju ha en egen radikal ”layout” för Gotlands aggress waves! cool.gif

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Bygga om w-surfbräda till vågis?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.