Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Byta bom till gin kite.

• Byta bom till gin kite.

Publicerad av roggan på 20 oktober, 2012 vid 15:51

Jag funderar på att köpa två Gin Uru kites.
    Kanske kommer jag vilja köra med någon annan bom till dom om jag stör mig på deepower funktionen.
    Tycker Naish bommarna är riktigt bra så kanske med en sån.
    Vet någon om det kommer funka?

roggan svarade 13 år sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • kall

Medlem
    21 oktober, 2012 vid 12:29

Har kört Zulu och Uru i drygt 2 år nu och har aldrig varit missnöjd med bommen och depowern.
    Vad skulle problemet kunna vara ?
    Hade Cabrinha tidigare och Gins lösning är definitivt inte sämre.

• roggan

Medlem
    23 oktober, 2012 vid 17:19

Vi har pratat lite fram och tillbaka om olika kites. En grej som kom upp var att det skulle vara osmidigare med spännbands deepower. Prövade en Uru en timme eller två för nån månad sen men det tar ju längre tid än så att lära känna deepowersystemet. Jag har tex en GK med spännbands deepower och på den kan den bli svår att nå när man ställer in så bommen går att skjuta ut så mycket som jag vill kunna göra. Tror inte det var nått problem i nått läge poå urun vad jag mins. Uru bommen saknar swivel vilket jag naturligtvis kan leva utan men gärna vill ha. Hur efektivt 100% deepower är på urun gick ju inte att pröva för det blåste ju för lite för det. Med en bom som tex Naish blir det ju jätte mycket deepower om man vill då man kan dra väldigt mycket lina. Kanske kommer det behövas om det blåser ordentligt då jag siktar på att köpa en 8 och en 12. Vad jag förstått och själv kände så var det riktigt bra drag i urun. Å snabb var den riktigt skoj. Men som sagt. Är det nått som gör att jag inte skulle trivas 100 med bommen så är det ju bra att veta om det går att byta till någon annan.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Byta bom till gin kite.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.