Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Byta två linor?
-
Jag har aldrig lyckats få upp en enda knut. De har tagit ihop så jävla hårt att det bara varit dovamyra nästa för linorna.
-
sourra;582462 wrote:Jag har aldrig lyckats få upp en enda knut. De har tagit ihop så jävla hårt att det bara varit dovamyra nästa för linorna.
Det är för att du kör så jävla hårt också!
-
Ett tips när alla ändå är inne på att kolla sina linor; ta en titt på längden mellan front- och styrlinor. Efter en säsong på vattnet kommer alltid frontlinorna att ha sträckt sig en del; oavsett hur fantastiska processer fabrikerna har med försträckning, värmning, sortering, vevande av rituellt slaktade kyckligar i luften över linorna etc.
Så *oavsett* märke/tillverkare på linan är det smart att balansera upp dem i alla fall någon gång per säsong.
/Kaj
-
ett annatt bra tips som jag alltid gör tar ut luften innan jag viker ihop kiten……….
-
futurum säger att (L.wain…) vi inte kommer ha linor kommande generation
-
liftass har varit linlösa sen -03 om inte jag minns fel. Dock är deras lösning sjukt secret.
angående linlängder är det väl ändå framlinorna och inte styrlinorna som töjs mest. 😉
-
akta så ni inte töjer hålet med pummpen!!! tryck inte slangen för långt in i kiten…
Logga in för att svara.