Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing C Bash vs. everything

• C Bash vs. everything

Publicerad av mbkpeter på 15 april, 2006 vid 14:32

Har snöat in mig lite på challenger segel det senaste (alltså bara virituellt). Funderar på bash som lite större segel. Har hotsail SO (4,2 4,7 5,3) som vågsegel till en JP FSW 84 L. Sedan då Bash 5,9 och 6,5 till en större freestylebräda (ej införskaffad), men på ca 100-110 liter.
    Någon som har direkt reflketion på detta senario, eller har en klar uppfattning om Bash seglen? Just 5.9 och 6.5 känns som ultra optimala storlekar som större segel.
    Sedan är det ju ganska så ok priser på dem

Info bitte

endy svarade 19 år, 6 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • el_duderino

Medlem
    15 april, 2006 vid 15:58

Kör Bash 4.7 & 5.3 2006 för tillfället och är mycket nöjd med seglen.
    Ytterligare ett tillskott i form av 5.9 är på väg!

både 4.7 & 5.3 är testade tillsammans med en 100L freestyle
    och 4.7 är även testan med en 78L vågis.

Alla kombinationer har kännts bra, så jag tycker det är ett segel värt att satsa på!

• endy

Medlem
    16 april, 2006 vid 14:54

Jag har även Bash i storlekar 4,1-4,7-5,3 och får min 5,9:a nu i veckan.
    Så jag kan inte uttala mig om de större storlekarna än, de ska ju vara ersättare av Morpho till 2006 som freewave/style segel i de lite större storlekarna.

De mindre har jag hunnit testa ganska bra nu under vinter/vår och jag kan verkligen rekommendera dem till seglare som söker ett segel med bra drag men ändå bra balanserat och toppstabilt.
    5,3:an går utmärkt att rigga på 4 m RDM även för mig som ligger runt 87-88 kilo, och ger bra bottendrag.

5,9:an har jag beställt med en Challenger Needle 430 vilket jag tror kommer vara perfekt ihop, så snart kan jag återkomma med ett utlåtande om det.

Vill du testa riggen är det bara att fråga, fast då får du nog ta dig till Halmstad, men det kommer du inte ångra i vilket fall!

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications