Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabarete EH
- 
		Cabarete EHPublicerad av anonym-anvandare på 15 maj, 2005 vid 19:22Såg idag när en körde en 13m2 EH/Cabarete något när alla andra var på 16m2, imponerad att det funkade. Så jag undrar om någon vet hur de funkar när det blåser lite mer än 5-6m/s. Funkar de upp mot 10m/s? Gömmer det sig några uvar i mossen(typ nackdelar mot andra modeller/märken) eller är de helt enkelt så bra som de verkar? hengo svarade 20 år, 5 månader sedan 10 Medlemmar · 11 Svar
- 
			11 Svar
- 
Svar till: 
 Såg idag när en körde en 13m2 EH/Cabarete något när alla andra var på 16m2, imponerad att det funkade. Så jag undrar om någon vet hur de funkar när det blåser lite mer än 5-6m/s. Funkar de upp mot 10m/s? Gömmer det sig några uvar i mossen(typ nackdelar mot andra modeller/märken) eller är de helt enkelt så bra som de verkar? [/ QUOTE ] beror ju pa vad han hade for brada ocksa och vad de andra hade for teknik…EH-kitesen kan man ta hojd med tidigt dock, men aven med naish raven som jag kort lite mer pa sistone och takoon skoop 4, den sistnamnde gar att halla langre dock men planar inte riktigt lika snabbt. hur mycket blaste det? staffan 
- 
Svar till: 
 Såg idag när en körde en 13m2 EH/Cabarete något när alla andra var på 16m2, imponerad att det funkade. Så jag undrar om någon vet hur de funkar när det blåser lite mer än 5-6m/s. Funkar de upp mot 10m/s? Gömmer det sig några uvar i mossen(typ nackdelar mot andra modeller/märken) eller är de helt enkelt så bra som de verkar? [/ QUOTE ] jag tror det är lalle du menade… Han körde en brunotti bräda… Idag hade man lika gärna kunnat köra 16 som 11 för när det inte blåste så hade du inte kunnat köra någon av dem. och när det väl blåste så punga det på ordentligt och då hade man kunnat köra med 11 så det var en konstig dag! Sen att Eh är bäst är ju en annan sak… 
- 
e de johan du syftar på? Han körde 13 när ja körde 15 å andra 16/17 Mynningen idag asså 
- 
Åk ut och titta en byig dag så kan du nog se folk åka allt ifrån 9 – 18… hade en liten fransman i Varamon han hade bara sin 9’a och han körde jämt när vi andra körde med 16-18. (han vägde dock 50 kg) 
- 
Jag åkte idag som sam sa. Med en 13. Och jag är ganska fetlagd som det sig bör. EH+WCL = Magiskt.. 
- 
Körde 7,5 naish idag när alla andra körde 16. Var en TW bräda oxå. 
- 
Svar till: 
 Körde 7,5 naish idag när alla andra körde 16. Var en TW bräda oxå. [/ QUOTE ] FAN lite EH hype igen, det var som attan, 13 wave är fan inte dum 
- 
Svar till: 
 Såg idag när en körde en 13m2 EH/Cabarete något när alla andra var på 16m2, imponerad att det funkade. Så jag undrar om någon vet hur de funkar när det blåser lite mer än 5-6m/s. Funkar de upp mot 10m/s? Gömmer det sig några uvar i mossen(typ nackdelar mot andra modeller/märken) eller är de helt enkelt så bra som de verkar? [/ QUOTE ] Du får tänka på att de flesta kites har rätt feta vindregister. På öland körde jag en nia när min polare som väger lika mycket som mig körde en 16. Jag hade ju inget fettryck men det funka bra att köra, det blåste 8-9 kanske 
- 
Svar till: 
 Såg idag när en körde en 13m2 EH/Cabarete något när alla andra var på 16m2, imponerad att det funkade. Så jag undrar om någon vet hur de funkar när det blåser lite mer än 5-6m/s. Funkar de upp mot 10m/s? Gömmer det sig några uvar i mossen(typ nackdelar mot andra modeller/märken) eller är de helt enkelt så bra som de verkar? [/ QUOTE ] alltså det är så många faktorer som spelar in.. tex. brädstorlek men också framförallt hur duktig åkaren är. Fast där är jäävligt bra ladd i EH kitesen, det går ju inte att komma ifrån!!! 
Logga in för att svara.