Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cabrinha??
-
Cabrinha??
Publicerad av anonym-anvandare på 15 februari, 2004 vid 13:13Hej
Nitro 12 o 17.
eller
10 o 14.Om jag bara vill ha 2 st och stannar i sverige, vilka tror ni på? Någon som har testat vindregistret.
med hopp om svar
Edvardrambo_johnson svarade 21 år, 8 månader sedan 8 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
10 och 14 hade varit kul men den bistra sanningen säger NOG att det blir 12-17.. jag har inte kör dom kitesen, men det e väl samma skit som allt annat!
-
Jäkligt intressant fråga.
Jag har själv en BT 12 & 17 (-03).
I början så kändes det som att 12:an var för liten och 17 för stor… som att man skulle haft en 14 för flest åkdagar. Men ju bättre man blir desto mer bekväm blir man med en större drake. Fast å andra sidan så känns 12:an för stor när det brallar på ordentligt. Att då köpa en drake på 10m2 känns nästan som att det ligger för tätt.
Så då skulle man ju haft 10 14 17… Jaja… I-landsproblem va? -
Om du är lätt 50-70KG 10&14 Nitro Eller väger lite mer 70+ till 90+ 12&17 Nitro.
Jag körde hela förra året på 12&17 Cabrinha BT och jag väger 97kg ,jag fick låna min väns 8.8 när det blev för mycket vind
Mvh Roger Örnvang
-
Jag väger 72 ungefär… så jag ligger alltså på gränsen. Kan förklara vara jag känner mig lite splittrad.
Men vad skall man satsa på om man skall ha en mindre kite?
9-10 m2 antagligen? -
Tror inte du skall vara nåt rädd för stora drakar, ok lite roligare att köra en mindre kite, men nu är det ju så att vi bor i Sverige o då är det bara att anpassa sig. Skall man få många timmar på vattnet så funkar det inte med små drakar. Själv kör jag med en 16 CO2:a och 12 BT.. funkar asbra, med mina lätta 65kg. Kanske bättre drag i 04:orna iofs ..
-
Då kanske man kan lugna sig med att jaga mindre drake?
Jag kör på med min 12:a… -
14 & 10, lätt. Jag tänker inte ens motivera det för att det är ett sånt givet val.
-
Okej då, jag motiverar det ändå. BT:Nitro 10 är den skönaste kiten jag någonsin kört och 14 funkar i väldigt lätt vind i år. Detta är min ärliga åsikt. Ingen pro-Cabrinha skit.
-
Fuel 04 11 och 15 det är dom enda 2 drakarna man behöver ; ) det funkar från 6 m/s till 15+
Dom har dessutom fått ner riggtiden till hälften ; ))
//Pan
-
tack för alla snabba svar!!!
Jesper, i vilka vindar fungerar din 14??/Edvard
-
Jag röstar på 10 och 14 helt klart. Kör själv denna uppsättning ( men Flexifoil Storm), visst en större skulle vara till hands när det blåser lite, men 14 är helt klart en super storlek, med pulley bar funkar den i förvånandsvärt lite fläkt :-). Jag väger 80 kg för övrigt och har en 127 cm stubbie på fötterna. / Magnus
-
Jag har kört och trickat och gått uppvind i mellan 5-14 m/s, men jag skulle säga att den funkar bäst i 7-10. 10:an kör jag om det blåser över 10 m/s utan några som helst problem.
-
Tack, det låter ju bra…
Jag har varit lite tveksam om 14 skulle räcka till.
Det blir nog 10,14 trots allt.Edvard
-
Drygt 6o kg skulle jag gissa just nu ( god mat här ; )
Men jag är ganska säker på att jag kan åka ( ha kul ) innan dig pepps ; )
//Pan
Logga in för att svara.