Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha Crossbow bäst igen(som vanligt)

• nic

Medlem
    18 januari, 2006 vid 10:50
    eagletech19 wrote:
    😀
    http://www.kitesurferen.dk/view.php?id=1056&type=1
    Men det visste ni ju innan:wink:
    Mvh Roger Ö

Är det inte konstigt att Cabrinha får en award för en patenterad lösning som därigenom även många andra konstruktörer använder?
    Eller har jag fått nåt om bakfoten vad gäller patentet?

nic

• eagletech19

Medlem
    18 januari, 2006 vid 11:20

Hallå Nic
    Vem vet men man får ju retas lite med Crossbow motståndarna:grin:
    Sen vad eller hur dom bedömmer det vetifan,men bra är det:wink:
    mvh Roger Ö

• ollefax

Medlem
    18 januari, 2006 vid 12:22

Nej det är jävligt lurigt att man får pris för man köpt ett patent (för det är väll inte cabrinha som har det?)

• cortex

Medlem
    18 januari, 2006 vid 13:14

Alltså, patentet beskriver inte en exakt kitedesign. Har för mig att det i princip är elliptisk TE, bridle-supported LE och en plattare profil som patentet berör (fast något mer detaljerat givetvis).
    Mao är det stora skillnader mellan hur de olika tillverkarna utformar själva kiten och vilka egenskaper/prestanda den får.

Crossbow’en är inte helt fel måste jag säga… men bomsystemet är väl kanske inte perfekt. Lätt att byta å andra sidan.

Det blir mycket BOW i år, nästan alla tillverkare har ju någon egen variant på G (även Flysurfer kommer med en ”bow”-waterfoil i början på mars).

/Kaj(Tech)

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications