Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha klockren?

• Cabrinha klockren?

Publicerad av skye10 på 22 mars, 2005 vid 19:18

Hur är kvaliteten på kitsen för övrigt? Är imponerad av Reckon 2 Gen på drakarna och att det verkligen fungerar!! Är de samma system på -04 som -05 orna?

Är skillnaden stor mellan Nitro och CO2?

Minst två seriösa svar kan man väl be och få?

eddie svarade 20 år, 7 månader sedan 9 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • surfmc

Medlem
    22 mars, 2005 vid 19:36

Det är inte samma system på 04:orna, kan ej förklara skillnaden men det har varit trådar tidigare där den förklarats.
    Både Nitro o CO2 har recon 2 o pro span, vissa av de andra modellerna Contra tex har recon 1.
    Nitron har högre AR tal vilket lämpar sig för den mer erfarne som vill hoppa och är duktigare. CO2 har sålts till nybörjare och de som vill ha en stabil drake om jag förstått det rätt.

Det kommer säkert fler o utförligare svar, du kan läsa mer på http://www.surfersparadise.nu och kanske på http://www.cabrinha.com

• mav

Medlem
    22 mars, 2005 vid 19:43

körde mycket nitro o co2 på fuerte…
    båda kites är bra. kvaliteten är okey, men inte helt hundra… jag körde med hårt med en ny bom o linor, kvaddade hårt o då revs knutarna av där man fäster mittlinorna nere vid bommen av… jag blev minst sagt förvånad.
    reckon gen2 har jag hört att det är många som är irriterade , gen1 funkade ganska bra kan vara lite läskigt att relauncha mitt i powerzonen när det blåser en del.

skillanden är relativt stor, men det är precis samma skillnad som mellan andra mid o high aspect kites.

co2 – wake, bra o loopa med o bekväm att glida omkring på
    nitro – big air o inte lika stor depower som co2 min favorit av de två…

• patrikol

Medlem
    22 mars, 2005 vid 20:04

Cabrinha är bra grejor mest kört Co 2 själv men inte Recon.
    Bra grejor helt klart!

• pepa

Medlem
    22 mars, 2005 vid 20:41

Jag antar att du körde med den ”gamle” bomen när du bröt den, Cabrinha kallade tillbaks alla Recon 2-bommar (den gule) för att just problem som detta skulle fixas. Nu skall allt vara bra.

Angående Co2 eller Nitro är jag en klar förespråkare för Co2:an. Stabil som helvete och fet för nybörjare till pros. Om du är Hugo eller liknande kanske du ska ha Nitron, lyfter fett, men annars skulle jag gå på Co2:an. Kan inte direkt säga att den inte lyfter den heller, hoppade nog högst av alla i Brasil med 10:an.

Så här tycker jag: Storlek 6,5 m2 till 12 m2, Co2. 14 m2, Nitro. 16,5 m2, Contra.

14 m2 Co2 tycker jag e lite trög, därför kör jag Nitron där istället. Lycka till!

• eagletech

Medlem
    22 mars, 2005 vid 20:41

Hallå Skye 10
    Ang Cabrina nitro 2004-2005 skillnade ligger mycket i stabiliteten i draken och bommen som har olika system för att lösa ut säkerhetssystemet, på 2004 Recon 1 drar man i en boll som sitter ovanför bommen för att lösa ut. På Recon 2 bommen släpper man inte bommen med ena handen utan man slår den från sig för att lösa ut.(Säkerhet)Recon systemet är samma när man ska ta upp draken ur vattnet på 04 och 05 drakarna. Co2 hänger man med och Nitron flyger man med.Du kan hoppa lika högt med båda men Co2 drakarna lämpar sig bättre till trick och vågsegling pga att den flyger lugnare .Nitron är en flygmaskin laugh.gif

Ha en bra dag cool.gif
    Roger Ö

• skanepaul

Medlem
    22 mars, 2005 vid 22:50

Vad tycker du om Contran Pepä?? Funderar på en sådan som lättvindskite, ska man ta 16.5 eller 19.5?

• rambo_johnson

Medlem
    23 mars, 2005 vid 02:44

Svar till:

Hur är kvaliteten på kitsen för övrigt? Är imponerad av Reckon 2 Gen på drakarna och att det verkligen fungerar!! Är de samma system på -04 som -05 orna?

[/ QUOTE ]

nya boem e lite för meckig, gilalr den gamla recon bommen med powerlock mycke bättre.

blacktipen 2003 fortfarande bästa Cabrinhan som gjorts. se om du hittar nån beggad…

• eagletech

Medlem
    23 mars, 2005 vid 06:06

16.5 helt klart mycket snabbare
    Roger.Ö

• eagletech

Medlem
    23 mars, 2005 vid 06:12

Kanske det ,men den nya är bättre för dom som är nybörjare pga att man inte behöver släppa bommen när man ska lösa ut.
    Jag själv känner att med den nya bommen kan man gå ner en storlek pga att den är snabbare.
    Jag är väldigt nöjd med dom nya bommarna ,men det är absolut inget fel på Recon 1.
    mvh Roger Ö
    Ha en bra dag smile.gif

• skye10

Medlem
    23 mars, 2005 vid 13:55

Fan va gött, det blev en jäkla massa bra svar…tackar… smile.gif

• eddie

Medlem
    25 mars, 2005 vid 19:17

Svar till:

Svar till:

[/ QUOTE ]

nya boem e lite för meckig, gilalr den gamla recon bommen med powerlock mycke bättre.

blacktipen 2003 fortfarande bästa Cabrinhan som gjorts. se om du hittar nån beggad…

[/ QUOTE ]

Hörni… Lyssna nu på Rambo. Jag har tre styck 03-or till salu för 9900 (går kanske att pruta vid snabb affär) säljs även separat.
    Eddie
    0702196248
    eddie.sigvardsson@bmkab.se

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha klockren?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.