Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha problem?

• Cabrinha problem?

Publicerad av anonym-anvandare på 9 oktober, 2004 vid 12:51

Jag är lite småsugen att byta till Cabrinha, men har ett problem.
    Jag har för korta armar! Chickenloopen är ju jättestor och plastlinan upp till bommen är på tok för låg till mig. Når inte depowersnodden när jag surfar, vilket såklart inte är så bra…

Jag vet att jag inte är ensam om detta problem! Någon sa att man kan byta till en mindre chickenloop. Funkar det? Finns det någon annan lösning på problemet än att ligga i sträckbänk ett par år?
    Recon funkar ju rätt bra och förutom detta problem ser cabrinha riktigt bra ut.

Tacksam för svar

/Mr Short Arms

eagletech svarade 21 år, 1 månad sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 oktober, 2004 vid 12:53

…linan från chickenloopen är alltså för LÅNG, inte för låg… gick lite fort när jag skrev…

• roland

Medlem
    9 oktober, 2004 vid 13:02

Du har aldrig funderat på att korta den?
    det går i jallfall alldeles utmärkt ta en avbitare eller kniv å skär bort gummit sen gör du en ny knut ta det lungt bara så du inte gör sönder linan

• niklas82

Medlem
    9 oktober, 2004 vid 13:31

men han kanske vill ha samma depower effekt…
    så går det att byta till mindre chickenloop så låter det som ett smart sätt fast undra om det ger dig mer än nån centimeter

• eagletech

Medlem
    9 oktober, 2004 vid 14:22

Ring Surfers paradise dom har mindre chickenloopar annars kan dom skaffa grin.gif
    mvh Roger.Ö

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications