Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cabrinha Prospan=bullshit

• Cabrinha Prospan=bullshit

Publicerad av anonym-anvandare på 16 november, 2004 vid 12:23

eller?

kanns lite sa. jag kan inte se vad pa kiten som skulle fa den att klara halla ett storre span.

nagon som provat 05:orna som kan beratta om det funkar eller ej?

jag kor normalt 16 och 12, borje jag isafall ga over till 10 och 14 Nitro 05 eller har de fortfarnde sama topend?

luuddee svarade 20 år, 11 månader sedan 11 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • samhansson

Medlem
    16 november, 2004 vid 12:53

ja vet inte vad prospän är, men 05nitro e fan grymmmm asså.
    +de andra cabrinha 05 kitesen, good shitttt

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:19

prospan ar att en 12nitor 05 ar egentligen en 14kvm eftersom den har mer projicerad yta fast den platta ytan ar densamma…

• samhansson

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:33

höjer ett varnings finger för alla sånna grajor

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:48

Finns så många konstiga ord inom kite man förstår ju inte hälften vad folk snackar om ibland!!! wink.gif

• martent

Medlem
    16 november, 2004 vid 13:50

oops jag glömde logga in!!! smile.gif

• brickan

Medlem
    16 november, 2004 vid 14:16

Svar till:

prospan ar att en 12nitor 05 ar egentligen en 14kvm eftersom den har mer projicerad yta fast den platta ytan ar densamma…

[/ QUOTE ]
    Skriver cabrinha ut hur stor projicerande yta dom har?
    gamla Naish skrav alltid båda och då blir det ju lätt att jämföra.
    prospan är inte bullshit för då hade någon anna än cabrinha sålt det.

• eklov

Medlem
    16 november, 2004 vid 15:00

Svar till:

höjer ett varnings finger för alla sånna grajor

[/ QUOTE ]

pajas…

• martent

Medlem
    16 november, 2004 vid 15:08

Ölandstok!!! cool.gif

• flip

Medlem
    16 november, 2004 vid 16:52

Prospan funkar grymt bra. Här kan du läsa om vad det är och hur det fungerar.
    http://www.cabrinhakites.com/technologies/prospan.html
    Dom nya kitarna har inte bara mera tryck men prospan gör dom lättare och snabbare. 05 drakarna är jävligt sköna, grym hangtime i nitron och sjuk kontrol i c02an samt ett grymt och lättanvänt säkerhets system.
    http://www.cabrinhakites.com/technologies/recongen2.html

• putte

Medlem
    16 november, 2004 vid 19:25

Har precis beställt mej en ny co2:a, men även om jag inte provkört det hela, misstänker jag starkt att prospan är mer sälj än sanning, kanske gör lite skillnad, men bara ytterst lite…

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2004 vid 20:45

jo men alltsa alla maste ju vara overens om att det ar en bra grej sa varfor har ingen gjort det innan?

de skriver ju ej hur de lyckats med det…

brickan, du sa ju emot dig sjalv…ingen annan har ju det, varfor ar det da sanning?

• eagletech

Medlem
    16 november, 2004 vid 23:32

Aloha Putte
    Jag har testat alla Cabrinha kitar 05 och det som är skillnad är om man står och håller kiten i neutral så är den väldigt stabil ,dvs att den faller inte åt sidan ,
    nästa sak är att prospan gör skillnad på tid i luften,man kan enkelt säga så här att om du gör en backloop, så vet du att det tar en viss tid 04, och det vet du av erfarenhet eftersom du har satt många bakåtloopar men du kommer att förstå det nya prospan nu ,du är i luften längre än du är van vid ,och då får du snurra ett varv till utan problem .
    Nitro är bättre på hangtime och Co2 bättre för vågor och waketrick,
    Element är otroligt bra för alla som vill börja med kiting och ha kul på vattnet eller snön.
    Men om man ska säga hur kitarna är i luften ,så säger jag så här, Nitro är väldigt stabil och snäll när man håller den på land ,men vänder och visar var skåpet ska stå i vattnet när man ska hoppa,det finns inte många som hoppar så högt som man kan med denna kite pga att nerverna säger nej. cool.gif

C02 är bara så otroligt stabil och med mer kraft på land än Niton .Men när man kör i vågor eller kör wakestyle så är denna kite i sitt ess.

Element visar sitt rätta jag när man som nybörjare vill ha en drake att växa med ,och för dom som vill testa på snö kiting .
    Mvh Roger the eagle cool.gif
    http://www.kiteaddicts.net grin.gif
    http://www.surfersparadise.nu grin.gif

• samhansson

Medlem
    17 november, 2004 vid 07:27

Bra talat roger..
    Men din bild behövs roteras 90grader va grin.gif
    Eller de e ja som inte ser, har 800*600 16bits färg (felsäkert läge).

• putte

Medlem
    17 november, 2004 vid 08:38

Cool, känns iaf. som ett uppåttjack smile.gif

• luuddee

Medlem
    17 november, 2004 vid 09:45

vi vet ju redan vilka som där e bäst häng i va det inte hugo med sin EH drake som vann hangtime tävlingen??.. peps o dem körde väl de nya drakarna då

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications