Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Cap + friskvård = ny bräda?

• Cap + friskvård = ny bräda?

Publicerad av hektor på 24 november, 2008 vid 21:29

Börjar nytt jobb snart nere i malmö på cap gemini, och det finns tydligen nåt friskvårdsbidrag man får varje år. Undrar om nån vet om sånt går att använda för att t.ex. köpa sig en (del av en) vågbräda, eller är man förpassad till typ friskis och svettis?

sourra svarade 16 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 24 Svar
  • 24 Svar
  • sourra

Medlem
    24 november, 2008 vid 21:37

Najj. Enligt skatteverkets regler så får bidrag med skattelättnad inte ges till ”materialsporter”.

• hektor

Medlem
    24 november, 2008 vid 21:38

så man måste skutta runt med gamlingar… jippie
    är det inte i materialsporter man behöver lite bidrag…

• emil-2

Medlem
    24 november, 2008 vid 22:22

Det e la bara att fläska fram stålarna eller??
    Surf i getskär till helgen om vinden vill ??

• hektor

Medlem
    24 november, 2008 vid 22:30

där behöver jag iaf ingen vågis! ska dra en sväng förbi fahléns på lördag, är det bra vind så tar jag nog ett par timmars surf i varberg när jag ändå är där. är söndag bra så hakar jag på då i getskär, ska ändå vara visning på lägenheten då

• cosmo

Medlem
    25 november, 2008 vid 07:31

Kanske kan du snacka till dig lite spons på brädan. Cap är väl vana vid Kitesurfare, har ju Sveriges bästa tjej i sitt lag..

En bräda med Cap-logga är ju inte fel?!

• hektor

Medlem
    25 november, 2008 vid 08:50

Tja, färgen på loggan hade ju matchat en Naish Fish 09, kanske får försöka lobba för det.
    Vem är denna tös?

• neven

Medlem
    25 november, 2008 vid 08:53

Anna Sparre.

Som Sourra säger: Att få det på friskvård är nog kört. Det kan sträcka sig som mest till ett par löparskor var gäller materialinköp.

• danneee

Medlem
    25 november, 2008 vid 09:18

Starta en klubb med medlemsavgift=brädpris därefter sponsra alla medlemmar med fri bräda 😉 … Borde inte det fungera???

• hektor

Medlem
    25 november, 2008 vid 11:21
    Danneee;517902 wrote:
    Starta en klubb med medlemsavgift=brädpris därefter sponsra alla medlemmar med fri bräda 😉 … Borde inte det fungera???

Svettig & Fri motionsklubb! som anordnar uppfriskande promenader längs stranden

• skotten

Medlem
    25 november, 2008 vid 13:47

Faaaakin sweet man, major congrats on the job, well done. Obviously not only that, but you get to ride the best spots in the country down here with us.

Stop in at falles and pick up a board, I have never had anything bad to say about the rocketfish, but the 09 custom global is what you want, its a bit tighter than last years board, but still rides really well in the onshore-wind-messy-waves stuff, and its hardcore too.

Give me a shout when you are down here dude, we need to show you around and introduce you to the guys you will meet almost every windy day on the beach.

Surferloooove dude, and again, well done on the job, killer.

• sourra

Medlem
    25 november, 2008 vid 14:27

Jag träffade en tjej i helgen som undrade om jag kände nån blond kitetok som heter som du och som jobbar på det där företaget du jobbar på än så länge. Det kan inte vara lätt att värja sig mot damerna när man är både kiteare och alfahanne.

• hektor

Medlem
    25 november, 2008 vid 16:34

Magnifikt herr skotte! Ser fram emot att komma ner! Får pumpa dig på vågridningserfarenheter i vår; är ’tyvärr’ på Guadeloupe när du kör din workshop! Blir att köpa vågisen nästa år, måste lista ut hur jag ska betala boendet i västindien först :cool2: Sen är Gun så gryyyyyyymt snygg, men verkar ju inte vara brädan man börjar med…

Sourra – jag är såklart tvungen att flytta för att det är ohållbart här i gbg nu. They’re everywhere!!!!!! Pft…! Minns du nåt om tösen i fråga? 😀

• emil-2

Medlem
    25 november, 2008 vid 17:06

Peter, glöm brudarna ! Sånt har man inte tid med som surfare, dessutom kostar dom bara massa pengar som man borde lägga på nytt material 🙂

• smaskens

Medlem
    25 november, 2008 vid 17:12

Tjena, DMI spår nordost på lö och sö. Torsdag och Fredag ser ju bättre ut. Sitter nog och tittar ut genom fönstret på jobbet då…
    Gött med jobb i Skaune. Har själv pluggat i Lund och har en ohängd bror iMalmö. Det har ju hänt lite med regionen sen man pluggade.

• hektor

Medlem
    25 november, 2008 vid 17:57
    -Emil-;518001 wrote:
    Peter, glöm brudarna ! Sånt har man inte tid med som surfare, dessutom kostar dom bara massa pengar som man borde lägga på nytt material 🙂

sambo = större lya = garage att torka kite och våtdräkt i
    fast det kanske räcker att bli 30 så har man plötsligt garage i alla fall helt plötsligt

var tyvärr kasst utbud med 2:or i ribersborg som även hade eget garage

vi får väl ta en roadtrip och köra lite snowkite i sthlm på söndag annars?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications