• capo verde

Publicerad av graf på 29 januari, 2006 vid 15:57

Tjänare på er!
    Då var det dags att samla på sig så mycket info som möjligt om dessa vackra öar.
    Planerar en resa dit kring jul/nyår 06/07 tilsammans med fru o mina två barn.
    Har funnit en del att läsa men är fortfarande mycket nyfiken. Tacksam för all information.

Funderar även på att köpa ett litet hus där som en investering, kanske har någon tipps angående detta?

teamrider svarade 19 år, 9 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • mag

Medlem
    29 januari, 2006 vid 21:20

Sök lite under resmål så hittar du gamla inlägg.

Vem vet vi kanske ses där?!

Angående husköp så har jag läst om att folkk blivit lurade då de köpt av någon i fjärde hand, dvs någon annan ägde redan huset och du köpte ett värdelöst kontrakt. Har hänt många och är inte alls speciellt ovanligt på charterorter. Tror att du ska vända dig till största välkända mäklarfirma och hellre betala en del för mycket istället för att chansa. Priserna rusar just nu men det är fortfarande rätt ”prisvärt” vad jag har sett.

/Magnus

• teamrider

Medlem
    30 januari, 2006 vid 04:53

Hej

Jag var där med min tjej förra vintern. Vi bodde i Santa Maria på sydspetsen av ön Sal. Tyvärr var Cabo Verde under våra förväntningar.

– Ön Sal, som hyser öguppens enda internationella flygplats, är ur vindsurfingperspektiv helrätt. Gigantiska och legendariska Ponta Preta ligger strax nordväst om Santa Maria på öns sydspets. I Santa Maria finns ett flertal surfcenter, bl.a Josh Angulos http://www.angulocaboverde.com
    Ur annans synpunkt är ön ganska trist och utbränd med stooora fina sandstränder som faktiskt är ganska ökenlika. Överallt ligger skräp och sopor…
    Restauranger finns det gott om inne i Santa Maria men utbudet är ganska torftigt.

– På grund av total avsaknad av inhemsk produktion av råvaror måste ALLT utom fisk och salt importeras. Detta görs i princip uteslutande från Brasilien och Portugal men även från Italien och Spanien. Följden av denna import är ett utbud av varor som får Statoils butiker att te sig som en riktig stormarknad med avseende på pris och utbud.

MEN! Är man medveten om dessa faktum kan en resa till Cabo Verde bli riktigt trevlig.

En mer utförlig story kan inom kort läsas på http://www.windsurf.se

Har du frågor maila mig direkt: soulsurfersweden@yahoo.se

Surf´s Up

Paddy, S-44

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.