Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Challenger Bash & K-Onda

• Challenger Bash & K-Onda

Publicerad av highflyer på 16 november, 2005 vid 19:16

Är det någon som har hunnit testa 06: orna och hur är de i så fall jämfört med 05 or och 04 or???
    Jag kör nu bash 04 or men jag tycker det ärlite hårda och ryckiga. funderar därför på att byta till K-Onda som jag tror har lite mer soft och kontrolerad känsla,stämmer det?
    Hur mycket skilnad är det i tryck på ett Bash och ett K-Onda i samma storlek.
    Tack på förhand confused.gif confused.gif confused.gif

endy svarade 19 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • endy

Medlem
    16 november, 2005 vid 20:38

Jag har seglat K’onda 04/05 kommer byta till Bash 06 då jag ville ha lite mer power, har ökat några kilo i vikt, väger ca 90kg.
    Ska få dem i nästa vecka, så snart lågtrycken börjat rulla in igen ska det bli testat…

Eftersom jag seglat K’onda tidigare vet jag inte hur Bash av tidigare årgångar känns, det du beskriver som hårda och ryckiga kan ju bero på för lite nedhal och/eller för mycket uthal, mina K’onda 04 krävde en hel del nedhal för att bli perfekta.
    04′ konda var väldigt mjuka och hade skön power med bra kontroll, tålde i princip hur mycket vind som helst.

05′ konda hade lite mer ”crisp” känsla än 04 och var lite svårare att rigga rätt för en tung seglare som mig, jag saknade aningen power, medicin var relativt mycket nedhal och lagom uthal, tar lite tid innan man hittar det rätta trimmet, de har väldigt bra ”handling” och känns extremt lätta i handen med en 100% RDM
    Skillnad i tryck kan jag inte uttala mig om, men jag får återkomma om Bashen 06 när jag testat dem.

//Andy

• anonym-anvandare

Medlem
    16 november, 2005 vid 20:56

Har inte provat 06:orna men det stämmer bra att K-Onda har en softare känsla än Bash som är ett mer kraftfullt segel. Jag har full kontroll med K-Onda även om jag är överriggad.

• styret

Medlem
    16 november, 2005 vid 22:10

ove226 dyker in från kanarieholmarna i två veckor med sina nya k-onda efter ha kört bash nu i veckan tror jag. han lär skriva här. han gillade k-onda iallafall.

• highflyer

Medlem
    17 november, 2005 vid 15:48

Ok tack för svaren!!
    Är det föresten någon som har 05 or K-onda tillsalu i någon av storlekarna 4,2 4,7 5,3 5,9 ?????? jag Är interesserad hör av er.
    Kan det värkligen vara så himla mycket sämre tryck i K-Onda än Bash?????????? confused.gif confused.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    17 november, 2005 vid 16:37

Har en beggad 4,7

• endy

Medlem
    17 november, 2005 vid 17:18

Jag har ju de bästa och grymmaste storlekarna tongue.gif 4,5-5,0-5,6 och ett morpho 6,0 i nyskick
    Mycket beror även på seglarvikt, vad väger herrn?

• ove226

Medlem
    17 november, 2005 vid 17:58

jajjemen..jag gillar bade bade k-onda o bash men k-onda var nog snappet battre enligt mej..nu pratar jag om 05:orna…surf’s up!

• anonym-anvandare

Medlem
    17 november, 2005 vid 18:22

Säljer en Konda 4,7 För bara 995kr!! Har även en Bash 6,4 för 1700kr

• highflyer

Medlem
    17 november, 2005 vid 18:31

jag väger runt 72-73 kg och kommer att använda dem med en starboard evo 83 mestadels i onshore förhållanden i vänern men det blir även lite tripper till varberg, haby, pozo mm…

• highflyer

Medlem
    17 november, 2005 vid 18:33

Du me 4,7 an är det bra skick ??? årsmodell?? färger??

• anonym-anvandare

Medlem
    17 november, 2005 vid 19:12

Färgen e vit å röd bra skick årsmodell 03 .

• highflyer

Medlem
    17 november, 2005 vid 19:28

tyvärr då jag är ute efter 05 eller 06
    någon som har erfarenhet av skilnad i tryck mellan bash och K-Onda confused.gif

• endy

Medlem
    18 november, 2005 vid 07:24

Med din vikt kommer det vara klockrent! Om du inte planerar på att gå upp rejält i vikt dvs wink.gif
    Som sagt har ju inte seglat bash än, men du kommer vara nöjd med draget i K’onda om du håller dig på din dagsvikt.

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Challenger Bash & K-Onda

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.