-
charter
Vart ska man åka på charter om man vill kombinera sol & bad med bra nybörjarsurf, klarar strandstart men inte vattenstart.. är kanarieöarna det bästa?
Logga in för att svara.
Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › charter
Vart ska man åka på charter om man vill kombinera sol & bad med bra nybörjarsurf, klarar strandstart men inte vattenstart.. är kanarieöarna det bästa?
Rhodos – Ixia eller Ialyssos. Kanarieholmarna har dåligt med plattvatten är jag rädd.
Precis hemkommen från min första charter till Rhodos måste jag instämma – Ixia är riktigt bra och utvecklande. Det finns 6-7 center utmed Ixiastranden att välja på, både bra och lite tuffare förhållanden, lättare vind på fm och riktigt bra drag på em. Dessutom har du hyfsat nära till Rhodos stad med ett stort utbud av riktigt bra restauranger (missa INTE Wonder på El Venizelou, om du åker dit och gillar mat!). Och även nattklubbar, har jag förstått…:-)
Ett annat alternativ är Naxos. Där har du en jävligt bra lagun som inte är djupare än 2 m någonstans, 2 center att välja på, varav ett är ruggigt bra (Flisvos). Och är du lite bättre har du hela Agios Giorgios-bukten med lite tuffare förhållanden och starkare vind. Naxos stad är betydligt mindre och lugnare än Rhodos stad, men det finns bra krogar och nattliv även här.
På Rhodos har du i stort sett vindgaranti, på Naxos kan det ibland blåsa lite sämre. På Naxos är det gångavstånd till precis allt, och lite hemtrevligare. På Rhodos kan det bli en del taxi- eller bussresor beroende på vad man vill göra, och det är mer av ”storstad”, om du hajar.
Logga in för att svara.
Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.
Hantera pushnotiser

Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › charter
Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.