Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › CL och replacement lina
-
CL och replacement lina
Publicerad av fillep på 7 maj, 2009 vid 18:27Jag har inte lyckats sätta ihop dessa två och undrar om ni vet hur jag ska göra det för att säkerheten också ska funka. På min förra CL hade dem knutigt fast linan men det va inte samma sorts säkerhets system.
sourra svarade 16 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
fillep;545055 wrote:Jag har inte lyckats sätta ihop dessa två och undrar om ni vet hur jag ska göra det för att säkerheten också ska funka. På min förra CL hade dem knutigt fast linan men det va inte samma sorts säkerhets system.

Du får splitsa repet till en ögla och sedan fästa ihop dem på samma sätt som du fäster linorna i kiten…
om den tampen du har inte tillåter det får du köpa
dynema på ett segelmakeri så kan de säkert splitsa öglan till dig också… -
or… its nylon, learn some cool knots and gently heat up the outside of the knot so it doenst slip?
-
var ska jag knyta fast linan på chickenloopen finns ju en stål ring och en liten lina?
-
Men om jag knyter kommer jag ju inte få säkerheten att fungera väl?
-
Tror CL-linan ska gå i en ögla in i den andra öglan och därigenom ska sprinten gå. En skitlösning rent ut sagt. Se om du kan hitta nån annan vettigare lösning och eftermontera.
-
fillep;545055 wrote:Jag har inte lyckats sätta ihop dessa två och undrar om ni vet hur jag ska göra det för att säkerheten också ska funka. På min förra CL hade dem knutigt fast linan men det va inte samma sorts säkerhets system.

Dude, tror chicken loop inkl. cl-lina kostade 150kr för något år sedan på http://www.kitekraft.se
Även om de är det dubbla så skulle jag betala det för att slippa böka med de å ändå ha en suspekt lösning.
Jag kan ha något som är bättre i nån låda i källaren tom som du kan få om du är i närheten.nic
-
Håller med Nic, köp en färdig lösning för några hundringar. Det kan faktiskt va ditt liv säkerhetslösningen hänger på!!!!
/Urban.
-
Bring it to habo so we can have a look at it, I know you just bought them both new : )
-
Köp i alla fall nåt med en symmetrisk push-release. Idag har bl.a. North, Naish, Cabrinha, Flexifoil, Best (lawsuit?) och Core den lösningen. Det är bara en tidsfråga innan alla kites kommer gå den vägen.
-
Haha..
Eller gör det inte. Push-out är den svåraste lösningen att lösa ut om du skulle råka åka på mage. Snart kommer de flesta kites att frångå den lösningen.
Logga in för att svara.