Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing CL och replacement lina

• CL och replacement lina

Publicerad av fillep på 7 maj, 2009 vid 18:27

Jag har inte lyckats sätta ihop dessa två och undrar om ni vet hur jag ska göra det för att säkerheten också ska funka. På min förra CL hade dem knutigt fast linan men det va inte samma sorts säkerhets system.

dsc02353g.jpg

sourra svarade 16 år, 6 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • gadget

Medlem
    7 maj, 2009 vid 18:57
    fillep;545055 wrote:
    Jag har inte lyckats sätta ihop dessa två och undrar om ni vet hur jag ska göra det för att säkerheten också ska funka. På min förra CL hade dem knutigt fast linan men det va inte samma sorts säkerhets system.

dsc02353g.jpg

Du får splitsa repet till en ögla och sedan fästa ihop dem på samma sätt som du fäster linorna i kiten…
    om den tampen du har inte tillåter det får du köpa
    dynema på ett segelmakeri så kan de säkert splitsa öglan till dig också…

• skotten

Medlem
    7 maj, 2009 vid 22:24

or… its nylon, learn some cool knots and gently heat up the outside of the knot so it doenst slip?

• fillep

Medlem
    8 maj, 2009 vid 10:47

var ska jag knyta fast linan på chickenloopen finns ju en stål ring och en liten lina?

• skotten

Medlem
    8 maj, 2009 vid 12:12

I would go with whatever looks strongest : )

• fillep

Medlem
    8 maj, 2009 vid 13:40

Men om jag knyter kommer jag ju inte få säkerheten att fungera väl?

• sourra

Medlem
    8 maj, 2009 vid 14:21

Tror CL-linan ska gå i en ögla in i den andra öglan och därigenom ska sprinten gå. En skitlösning rent ut sagt. Se om du kan hitta nån annan vettigare lösning och eftermontera.

• nic

Medlem
    8 maj, 2009 vid 14:33
    fillep;545055 wrote:

dsc02353g.jpg

Dude, tror chicken loop inkl. cl-lina kostade 150kr för något år sedan på http://www.kitekraft.se
    Även om de är det dubbla så skulle jag betala det för att slippa böka med de å ändå ha en suspekt lösning.
    Jag kan ha något som är bättre i nån låda i källaren tom som du kan få om du är i närheten.

nic

• telekiter

Medlem
    8 maj, 2009 vid 21:23

Håller med Nic, köp en färdig lösning för några hundringar. Det kan faktiskt va ditt liv säkerhetslösningen hänger på!!!!

/Urban.

• skotten

Medlem
    9 maj, 2009 vid 01:13

Bring it to habo so we can have a look at it, I know you just bought them both new : )

• sourra

Medlem
    9 maj, 2009 vid 01:32

Köp i alla fall nåt med en symmetrisk push-release. Idag har bl.a. North, Naish, Cabrinha, Flexifoil, Best (lawsuit?) och Core den lösningen. Det är bara en tidsfråga innan alla kites kommer gå den vägen.

• milkman

Medlem
    9 maj, 2009 vid 05:05

Haha..
    Eller gör det inte. Push-out är den svåraste lösningen att lösa ut om du skulle råka åka på mage. Snart kommer de flesta kites att frångå den lösningen.

• sourra

Medlem
    9 maj, 2009 vid 09:18

Du glömde ironi-tagga din text Jens

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications