Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Compact flash?

• Compact flash?

Publicerad av p-malmkvist på 11 mars, 2010 vid 09:35

Har en Canon 50D som behöver minneskort.. Behöver jag köpa sandisk extreme med 60mbit/s eller räcker ultra 30mbit/s för att kunna ta justa bildserier? Är det något annat man behöver ha i åtanke när det gäller sådana minneskort?

p-malmkvist svarade 15 år, 7 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • Knatte

Gäst
    11 mars, 2010 vid 14:57
    P Malmkvist;601266 wrote:
    Har en Canon 50D som behöver minneskort.. Behöver jag köpa sandisk extreme med 60mbit/s eller räcker ultra 30mbit/s för att kunna ta justa bildserier? Är det något annat man behöver ha i åtanke när det gäller sådana minneskort?

60 Mbit/s är säkert absolut bäst, men tror du klarar dig jäkligt bra med 30Mbit/s också. Jag hade 30Mbit/s till min gamla 40D och tyckte det räckte alldeles utmärkt:wink: Har du massor av pengar över köp extreme, annars klarar du dig nog med Ultra:laugh:

• sourra

Medlem
    11 mars, 2010 vid 20:49

Du klarar dig fint med 30. Det är bufferten i kameran som sätter gränserna, i alla fall om du skjuter raw.

• p-malmkvist

Medlem
    12 mars, 2010 vid 15:05

Ok tack för svaren..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Foto & Video Compact flash?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.