Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing "Course"/directional brädor…

• "Course"/directional brädor…

Publicerad av kinetic på 24 februari, 2009 vid 18:13

Verkar ju hända lite på kite-brädes fronten…Som jag förstått så kommer det komma några sk ”course” brädor i år, de allra flesta brädorna på marknaden idag är väl någon form av ”twintip”… Eftersom jag har kontakt med en custom-tillverkare har jag bett de att bygga förslag på ”course” brädor, som det ser ut nu kommer de bygga en ca ”165cm bräda” samt en runt 180cm…Killen som shape:ar (ägaren) har alltid kört på directional-brädor (”mutant”) o tycker det är lite roligt att directionals kanske blir lite populärare i framtiden. Min tanke är att erbjuda rena custom-brädor till de som är intresserade, man kan antingen ge honom en beskrivning av vad man förväntar sig av brädan samt bredd/längd, alternativt skicka en egen ritning inkl bygginstruktioner mm…Priset är lite svårt att svara på exakt men det kommer bli ett klart attraktivt pris! Så ev intresserade kan maila ideer/funderingar så svarar jag efter bästa förmåga. Bilder på de 2 ”course” brädorna kommer så fort de är klara (ca 2v byggtid).

tomw svarade 16 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • tomw

Medlem
    25 februari, 2009 vid 20:13

har en på g. Fenor är det stora problemet. Svårt hitta bra.

• tomw

Medlem
    25 februari, 2009 vid 20:21

more- ready to sand…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications