Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › CrossBow och Bomtryck -En nybörjares tankar
- 
		CrossBow och Bomtryck -En nybörjares tankarollefax svarade 19 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 36 Svar
- 
eyy rickitricky hur går hojjne? tror nog fan du får vidga dina vyer även på kitesidan snart! 
- 
HugeO wrote:eyy rickitrickyhur går hojjne? tror nog fan du får vidga dina vyer även på kitesidan snart! Inmate rambo har talat = nu faen får du skärpa dig annars kommer du vakna med ett hästhööve i sängen… 
- 
HugeO wrote:eyy rickitrickyhur går hojjne? tror nog fan du får vidga dina vyer även på kitesidan snart! tjena Hugg! du snackar bara massa crap som vanligt 😀 . men hojen går bra. bara lite småmeck här o var. va senast ute o pumpade runt lite igår. E du fortfarande ona da island? 
- 
mrmille wrote:De få gånger jag sett c-shape ”invertera” är när en femte lina ställt till det och lagt sig runt kiten.vet inte om det kan klassas som en invertering men nått liknande är det i alla fall 🙂 Fallet på bilden har jag för mig det var en feltrimmad femte som meckade till detta. Kiten låg redan på backen och vips… Kiten ”inverterade” i vart fall inte i luften! Den bilden vill jag helst glömma. (den tidigare då) det där är min kite och det där beror på feltrimmade liner, och en ovana av 5-linors kitar. Skulle aldrig hända om jag hade sett till att alla linor var lika långa. det var inte värre än att dra i en lina så snurrad eden runt och for ner. (förövrigt så är den inte inverterad,den bara ligger på rygg) En inverterad C-kite har jag endast sett då den varit något fruktansvärt dåligt pumpad. uttrycket har väll kommit på tapeten med Peterlynn kites och bow kites. 
Logga in för att svara.