Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cumbuco 2.0
-
@Virena 489706 wrote:
Hur är det med kidsen, Set, Ivan, Liveus, eudazio, de måste vara grymma nu. Har allt fått lite rapporter om alla trix de sätter nu. Hälsa dem från Vivi da suecia.
Kul att du säger det… Förra året så var man mest imponerad för att de överhuvudtaget kunde åka. Även om de alltid fick vänta tills sent när vinden hade lagt sig något. I år så är de grymma på riktigt. Helt orädda och utan respekt. Härligt att se!
Är det du som har sponsrat med Slingshot?Vad gäller bartjejerna, så tycker jag att de är ganska oförargliga. Men man kan inte låta bli att fundera…
Det har tydligen lugnat ner sig vad gäller kriminaliteten här. Polisen har fått nya Toyota-SUV’ar som de gladeligen patrullerar gatorna med påslagna ”röd-ljus”. Vad de säger här så har tjuvarna siktat in sig på Paracuru istället. Men det är svårt att veta vad som är sanning och som är en del i ord-kriget mellan de som är pro Cumbuco och de för Paracuru. Visst är det kul att även svenskar ger sig in i den striden…. *ler* -
@Eddie 489725 wrote:
Kul att du säger det… Förra året så var man mest imponerad för att de överhuvudtaget kunde åka. Även om de alltid fick vänta tills sent när vinden hade lagt sig något. I år så är de grymma på riktigt. Helt orädda och utan respekt. Härligt att se!
Är det du som har sponsrat med Slingshot?Jag vet visst är det kul. Bara under de två månaderna jag var där utvecklades de i massor. I början ville jag inte ens låna ut mina grejor till dem och så tjatade de på mig att vamos fezer um downwindi pra lagoa. Och så en av de sista dagarna kom de med jordens bredaste leende på läpparna och hade lyckats ta sig hela vägen till lagunen med hoplånade prylar. Å nu saknar jag dem ännu mer. Skall bli så kul att komma ner igen.
Nej tror att det är Jamie faktiskt som sponsrat Eudazio bland annat. Jag kommer ner med lite prylar snart.
-
:cool2: @Trumpeten 489721 wrote:
Dom som är så snälla, skulle aldrig sno nått av mig iaf. tror faktiskt att en hel del var kära i mig när jag var där.
Inte bara dom Viktor.
Alla blir kära i dig… vet du väl? -
@Eddie 489725 wrote:
Är det du som har sponsrat med Slingshot?Vad gäller bartjejerna, så tycker jag att de är ganska oförargliga. Men man kan inte låta bli att fundera…
Det har tydligen lugnat ner sig vad gäller kriminaliteten här. Polisen har fått nya Toyota-SUV’ar som de gladeligen patrullerar gatorna med påslagna ”röd-ljus”. Vad de säger här så har tjuvarna siktat in sig på Paracuru istället. Men det är svårt att veta vad som är sanning och som är en del i ord-kriget mellan de som är pro Cumbuco och de för Paracuru. Visst är det kul att även svenskar ger sig in i den striden…. *ler*Jag, vet det var helt sjukt i cumbuco sista veckorna jag var där. Var jätte mkt på nyheterna om den höga criminaliteten i Cumbuco som skrämde bort turismen mm mm. De fick stänga ”alla” ute ställen (det finns ju så många) supertidigt. Och massa poliser som patrullerade runt. Sen tog de fast de största langarna, men släpte dem givetvis några dagar senare mot en summa pengar.
-
@Trumpeten 489737 wrote:
Har du mycket kites med dig ner till barnen Virre?
Har lite prylar på g kommer att behöva hitta folk som skall ner som kan försöka få med sig något,
-
Kriminialitet i Cumbuco?
Nu är jag seriös när jag säger att jag tycker det var himla lugnt mot vad jag hade föreställt mig.
Var typ 4-5 incidenter på 4 månader och så Marcello men sånna finns det ju på varje högstadieskola i hela sverige -
Kan du berätta lite om projektet? Finns det nån hemsida?
-
Då är det svaret på varför det är så mycket poliser. Först tyckte jag att det var irriterande, men nu när jag fått det förklarat för mig så tycker jag att det är nice.
Det behövs inte mycket för att man skall tycka att allt är kriminellt. Men jag har aldrig känt mig det minsta hotad. Vare sig förra gången eller denna…
Men det är inte alltid så lätt att tvätta bort ett rykte. -
Nu kom precis Set, Ivan och Eudazio hit…. hälsade dem så gott 😉
-
@Eddie 489742 wrote:
Då är det svaret på varför det är så mycket poliser. Först tyckte jag att det var irriterande, men nu när jag fått det förklarat för mig så tycker jag att det är nice.
Det behövs inte mycket för att man skall tycka att allt är kriminellt. Men jag har aldrig känt mig det minsta hotad. Vare sig förra gången eller denna…
Men det är inte alltid så lätt att tvätta bort ett rykte.Nej, håller med du. Kände mig häller aldrig hotad, men såg en hel del saker ganska illa saker och träffade på en hel del som blev av med sina prylar. Var lite kniv insidenter, eller poliser som stod med laddat vapen mot ungdomar för att söka efter droger och stöldgods. Jag blev själv genomsökt när 15 poliser från polis federal, militar och civil gjorde en rassia. Jag satt utanför coconut på en liten båt och snackade med en brasse om cumbuco. Kände mig så lagom kaxig när de började fråga om pass vilket jag inte hade. Såg också X antal flaskor som slogs i huvudet på folk och så vidare. Sen crackhöga personers nojighet minskar inte en knasig stämning. Eller turister som går hem med typ 10 åriga tjejer som säger att dom är 13. Ja, listan på vad som försigår kan göras lång, men vist är det ett paradis. Annars hade jag aldrig tigit mig tillbaka dit. Det ena utesluter inte det andra.
-
@Eddie 489691 wrote:
Hebecka har många vänner va?
Absolut men hon är skiljer sig oxå en del från alla andra där. Hälsa henne med en kram från mig (Magnus från ”Kitecamp Cumbuco”.) Hälsa gärna Patricia och Stephan Decensiere oxå. Det är han som öppnat en butik nyligen mitt i smeten med shorts och sånt.
Sen menar du nog Kilvia (tror jag hon hette iaf) eller ;). We are all one big family 🙂Hoppas du får nice kitsurfing.
Såg förresten nyligen bilder från Canoa Qebrada och ett annat ställe som ligger söder om Fortaleza. Såg väääligt nice ut. Har du inte varit där kan det vara en nice utflykt tror jag.
Ha det gott
-
Wibban;490102 wrote:Absolut men hon är skiljer sig oxå en del från alla andra där. Hälsa henne med en kram från mig (Magnus från ”Kitecamp Cumbuco”.) Hälsa gärna Patricia och Stephan Decensiere oxå. Det är han som öppnat en butik nyligen mitt i smeten med shorts och sånt.
Sen menar du nog Kilvia (tror jag hon hette iaf) eller ;). We are all one big family 🙂Hoppas du får nice kitsurfing.
Såg förresten nyligen bilder från Canoa Qebrada och ett annat ställe som ligger söder om Fortaleza. Såg väääligt nice ut. Har du inte varit där kan det vara en nice utflykt tror jag.
Ha det gott
Rebecka är i Holland nu. Jag hangde med henne, Patricia, Stephan redan förra aret. Pat och Stef bor pa samma pousada som jag gor nu.
”Mitt i smeten” *ler*. Mycket sagt om lilla Cumbuco.
Kitesurfingen ar fantastisk. Canoa ar tydligen supernice. Men ingen kite där. Man skall dit pa helgen for att festa… men fan, hinner inte med allt 😉Vi ses om nagra veckor.
-
@Eddie 490259 wrote:
Rebecka är i Holland nu. Jag hangde med henne, Patricia, Stephan redan förra aret. Pat och Stef bor pa samma pousada som jag gor nu.
”Mitt i smeten” *ler*. Mycket sagt om lilla Cumbuco.
Kitesurfingen ar fantastisk. Canoa ar tydligen supernice. Men ingen kite där. Man skall dit pa helgen for att festa… men fan, hinner inte med allt 😉Vi ses om nagra veckor.
Aha… nice.
De två gånger jag har varit där har jag bott i Pats pousada ”Kitecamp Cumbuco” men har hört vad som hänt sedan dess. Har han sålt den nu då eller… äh jag ska skriva till honom och kolla.
Patricia jobbade där då och Stef hängde där mest hela tiden *s*.
Genom Patricia lärde jag känna Rebecka och vi hann med ett antal sjuka partaj innan jag drog hem igen.Du får berätta allt när du kommer tillbaka Eddie. Jag står för ölen *s*
Hälsa dem alla from the crazy swede Magnus
Logga in för att svara.