Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Cumbuco in Brazil
-
Haha, med tanke på nivån på en del av inläggen på detta forumet så ska jag nog hålla mig till de PG13-ratade bilderna…
nic
-
hahaha.. men vi sitter i samma båt.. vi måste jobba ihop för att sänka den!
tack iaf.. dom andra var fina -
Svar till:
Har man bara lärt sig att hålla i sina saker så är brasilien bäst. (har inte varit i norra brasilien iofs)
Lite lustigt men när man kollar semesterbilderna så kollar(stirrar) alla i bakgrunden på en som om man var från mars. Som gringo sticker man ut.Tips:
-Ha inte mer med dig än du kan ge bort till någon fattig som insisterar (eller ha iaf inte mer i plånboken).
-Bjud en fattig på restaurang om du ändå ska äta själv och även om du inte fattar portugisiska får du ett leende tillbaka som gör det värt det flera gånger om.Dra inte hela brasilien över copacobana, du kan lika gärna rulla dig i honung och springa genom en biodling. Copacobana har egna regler och hur du än gör lyser det offer om dig. Vet man om det har man lite bättre chans.
nic
[/ QUOTE ]
Beleza!
Nej för fan drar inte över en och samma kam, var mer förvånad äver att det verkade vara samma fenomen i Cumbuco som i Rio(ganska stort avstånd, norra, södra). Brasilien är grymt tycker jag, billigt som faen och klart annorlunda, hyffsade bruda ;-)! Men som sagt man måste vara på sin vakt, hur det än är så lyser det alltid gringo om en när man är en… specielt om man är blond

Fan att man inte kan posta bilder som anonym…
-
ja åk till paracuru istället. det var fan mkt bättre kite, sen kollade inte människorna så snett på en där heller. Plus att de som bodde där inte hade några problem med inbrott (inte någon utav de vi snackade med iaf). Så var det visserligen i cumbuco också för två år sedan, sen sa det bara pang typ förra året det blev skitmkt inbrott. De säger att kriminaliteten liksom äter sig ut från storstaden (Fortaleza) i takt med att byarna besökt mer och mer av turister.
men vafna, jag skulle ändå lätt kunna åka dit igen. Det är inte direkt så att man inte åker dit bara för att kriminaliteten är extremt hög. det är mest när man hyr hus det kan vara farligt tror jag, nog för att det skedde inbrott i posador också men inte så många. Det där med ”hålla i sina grejor” kan man nog inte köra på helt. VILL dom ha någonting från en så tar dom de. klä dig i hawaianass, ett par sleedna shorts och eventuellt en t-shirt. Fotta / filma inte när många braziliians är around, se till att gömma allt sånt när du transporterar dig annars är risken stor att de ser dig sen kollar upp var du bor och tömmer stället.
-
Svar till:
ja åk till paracuru istället. det var fan mkt bättre kite, sen kollade inte människorna så snett på en där heller. Plus att de som bodde där inte hade några problem med inbrott (inte någon utav de vi snackade med iaf). Så var det visserligen i cumbuco också för två år sedan, sen sa det bara pang typ förra året det blev skitmkt inbrott. De säger att kriminaliteten liksom äter sig ut från storstaden (Fortaleza) i takt med att byarna besökt mer och mer av turister.
men vafna, jag skulle ändå lätt kunna åka dit igen. Det är inte direkt så att man inte åker dit bara för att kriminaliteten är extremt hög. det är mest när man hyr hus det kan vara farligt tror jag, nog för att det skedde inbrott i posador också men inte så många. Det där med ”hålla i sina grejor” kan man nog inte köra på helt. VILL dom ha någonting från en så tar dom de. klä dig i hawaianass, ett par sleedna shorts och eventuellt en t-shirt. Fotta / filma inte när många braziliians är around, se till att gömma allt sånt när du transporterar dig annars är risken stor att de ser dig sen kollar upp var du bor och tömmer stället.
[/ QUOTE ]
Bra tråd med bra information som borde flyttas till resmål, spots!
Logga in för att svara.