Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › custombrädor i sverige?
-
uhummm den ser FET ut! ser fram emot att få skiten skrämd ur mig även med dennna skönhet…
Herregud så mycket frågor, prova och skriv till Erik himself stackars hugo åker ju bara på skiten… jag åker på 122 just nu (visserligen en hellt annan form) och den wobblar inte speciellt mycktet tvärt om så får den platts mellan vågorna/choppet och hinner bita lite där oxå..
-
Får min Tablas 117 om ett par dar, då ska vi köra ett race Hugge! ( I habo på sydväst eller lundåkra) jihoo!
-
synd man har sålt alla sina kites! Chrilles brädor är bra tom väldigt bra men jag tycker nod EH plankorna planar snabbare dom lixom ligger ovanpå vattnet chrilles brädor är mer slickade mot vattnet (bra om man kör north kites!!!)
Jag knäckte min Eh efter nästan exakt efter ett års körning nu landade jag iofs där det var 15cm djupt kan ju ha gjort sitt. Känns som Tablas är mer hållbara dock Micke kniv är ju känd som di börd knäcker han har dratt 7 plankor! fast chrilles håller än…
Smaken är som baken, plankorna kostar lika mycket.
-
frågan om TABLAS inte duger
Jo det gör dom, fast Eh har bättre shape sjysstare finnish, han bygger ändå en 3-4 plankor i veckan. Det går dessutom lite snabbare med Eric brädan tar honom 2 dar att bygga 1-2 dar för målningen beroende på hur avancerad den är, frakten går på ett par dar. Sedan är shapen väl beprövad av hans lilla team i Cabarete. Känns inte som vi har lika bra koll i Habo som killarna i Cabarete.
Priset är det samma Chrille är kanske tom lite dyrare nu när dollarn har rasat…
thas my case
-
vad gör rockern egentligen? och vad har det för effekt med rak eller konkav bräda(uppifrån sett)?
-
Rockern är en kitare som för det mesta står gömd bakom närmsta buske där han oftast lyssnar på death varianten av Vikingarna. Han smyger fram ibland och kollar så vi riggat våra drakar rätt och yppar då oftast ordet: dumkopft papagaj.
Den raka eller konkava plankan/brädan han håller i handen är avsedd för att sättas på hans vänstra vägg därhemma. Ibland hissar han gomseglet och hoppar högt, bilnyckeln har han lagt i vänster fick på sina byxlösa jeans som han gömt under busken, där hittar ingen tjyv dom brukar han påstå.
Logga in för att svara.