Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Då var det klart – PKRA Brazil
- 
Jäklar vad det ser nice ut!  
 Kör hårt å lycka till i fortsättningen!
- 
Bara att instämma med alla andra! Fan vi saknar er i Habo fortfarande 5 grader i vattnet riktigt hyffsat faktiskt!  
- 
gött chrille! tack för bilder äntligen, det behövs lite mer sånt på steffo igen. 
 Go ”snäckan”, gött mos
 o grabbarna, better luck next time..
- 
snäckan?! ja e ingen snecka fö fan Chrille, men sjuk och kan inte kita. Värsta influensavågen här i brazil. Men gött att pkra påstår att jag kom 5a iaf.. Fia! När åker ni till nåt gött ställe? 
- 
Gött som fan Anna men komm inte hem med någon fågelinfluensa  
- 
Jag åker på torsdag morgon till cabarete och sen vidare till venezuela i mars april någonting! ska ni också vidare till VZ? 
- 
Snäcka betyder snygging eller läckerbit tycker du att du är ful Anna?  
- 
Grattis till er alla! Mycket schysta bilder det ger en än mer motivation att komma igång igen. Njut av värmen för min del också. Krya på dig Anna! 
 Vi ses snart!
 Kicki
- 
Har du provat Shift systemet ännu Kicki? Testade en kort stund verkar suveränt helt vanlig känsla men super lätt att ta upp eller ner kiten själv (Obs! Man skall alltid vara två om den möjligheten finns så klart!) På kite forum dyker det upp allt fler som provat systemet och det snackas om att det är ett stort steg framåt för både säkerheten och utvecklingen inom kitesurfingen. Går alldeles utmärkt att använda suecidleash också. Så alla nackdelarna som fanns med UDS är borta och fler fördelar har laggts till så oavsätt vad man har för kite är det absolut läge att testa detta. Sen om man väljer North eller Naish spelar mindre roll för det är väldigt snarlika system. (Ja jag vet att Naish betalar royalties till North! Naish vill ju ha det bästa och denna gången var North först med detta patent)  
- 
Vi har inte planerat så mkt längre än brasilien fia, men kan tänka mig att det blir venez kanske.. Ha det gött så länge, vi ses säkert  Kicki, var är du? Belgien, Sverige? Ngn plan? 
- 
Hej, hej! 
 Jag har inte hunnit prova shiften än men det kommer så snart som den 20e januari. Jag har dock läst manualen och fått lite tips om hur det ska riggas så jag ser verkligen fram emot att köra med det… det blir spännande.
 Anna, jag är i Sverige två veckor till och sedan blir det ett häktiskt pendlande mellan Belgien och Lund och det hela avrundas med en resa till Kastrup då det bär av till Venezuela. Vi får se hur länge jag stannar där i och med att jag hört att många ska dit så vi söker oss nog någon annanstans. Var vet jag inte.
 Ha det så bra Anna i Brazil och Patrikol i Malmö.
 Kram,
 Kicki
- 
Svar till: 
 (Ja jag vet att Naish betalar royalties till North! Naish vill ju ha det bästa och denna gången var North först med detta patent)  [/ QUOTE ] PATENT? på 5te linan? näää. på deras lösning kanske 
- 
största problemet med swift mecket är att man inte kan sjystera trycekt på LE, naish utnyttjar inte en av dom störsa fördelarna med 5te linan att kunna göra en slimmare LE och få ut bra mycke mer effekt. 
- 
Förlåt Rambo tänkt inte på att linan var uppfunnen innan! Trodde att North hade uppfunnit den!  Det har alltdsåledes funnits linor innan den 5 upptäcktes bara så att jag inte förvillat någon. Det har alltdsåledes funnits linor innan den 5 upptäcktes bara så att jag inte förvillat någon.
- 
Förmodar att du menar Shift och en av finneserna är att det inte är något mecket med det utan väldigt basic och enkelt. Det enda som är lite lurigt i början är att få rätt längd på den 5 linan och Visst har Naish gjort LE mindre än tidigare. Redan X4an hade betydligt smalare LE än tidigare kites. Jellyfishandet är borta både ifrån V4an och X4an. Det lilla som var kvar på den i och med den 5 linan. Verkar som att resten av kitevärlden redan upptäckt att den 5 linan är ett lika stort steg för kitevärlden som när man började med fyra linor. Frågan är väl när EH skall upptäcka det? 
Logga in för att svara.