Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dagens ”surf”

• Dagens ”surf”

Publicerad av gurra1978 på 2 mars, 2004 vid 17:43

Prognosen (SMHI) hade lovat +4 grader och nordlig vind 10-13 m/s. Windguru lovade 18 m/s. Fint fint, tänkte jag. Semivaken bangade inte. Vi drog upp till Ålands hav. Väl upp blev det mörkare och snö började falla. Kallt blev det också. Vinden bara ökade och ökade, från 15 – 25 m/s. Vågorna var stora. Det var nästan så man bangade eftersom man höll på att frysa ihjäl redan på land, då hade jag ändå militärens värmerock. Men, men, jag hoppade i och körde väl typ 100 m eller nåt. Fick feting kastfall och hade stora problem med mitt minsta segel 4,2. Det gick helt enkelt inte att köra. Kyleffekten låg väl på -15 eller mer. Fyfan, det var fara för livet där. Det var en mäktig upplevelse.

Titta på surfet.

[img]http://www.junkshop.nu/gurra1978/1/DSC00075.JPG[/img]

herodude svarade 21 år, 8 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • cambo

Medlem
    2 mars, 2004 vid 17:52

Sköna bilder, ser ut att blåsa riktigt rejält, när kommer den vinden till västkusten frown.gif

• gurra1978

Medlem
    2 mars, 2004 vid 17:57

Nya tider, nya regler. Östkusten har numera bättre vindsurfing än västkusten så det är bara att flytta hit wink.gif smirk.gif

• boman

Medlem
    2 mars, 2004 vid 18:22

Du e galen gurra!
    kul att se att RBS medlemmarna är igång redan!

det är fortfarande full storm utanför, dax för lite elavbrott igen!?

• Knatte

Gäst
    2 mars, 2004 vid 18:29

Neeeej!
    Det är bara tillfälligt, sedan regerar bästkusten igen smile.gif
    Men det med vinden kvittar, för jag har inte vågat mig i vattnet än ooo.gif
    Men det såg brutalt ut och all heder till er för att ni vågar..

• karnan

Medlem
    3 mars, 2004 vid 17:48

Måste komplemera dig, eller snarare din fotograf, för denna tjusiga bild. Jag tycker den slår det mesta jag sett i sammanhanget, och den fick omedelbart axla rollen som skrivbordsunderlägg. Både ljuset och havet är mäktigt, samtidigt som kompositionen fångar några av de känslor som jag gärna förbinder med surfing. Man riktigt ser hur det svider när skorna blir blöta, men samtidigt är det ingen tvekan om varför du är påväg ut bland bränningarna. Najs!

/Johan

• gurra1978

Medlem
    3 mars, 2004 vid 19:11

Kul att du gillade bilden. Vi får tacka min surfpolare Semivaken som alltid ställer upp, även under de värsta förhållandena. Folk borde dokumentera sina vindsurfingstunder oftare. Det är kul att se andras bilder och filmer. Tänk på det inför säsongen 2004.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 mars, 2004 vid 19:42

Var körde ni någonstans? – det såg inte ut som Mats Väg, fast det kanske var all snö som förvirrade mig!

/Matt

• herodude

Medlem
    3 mars, 2004 vid 20:20

STOOOOR eloge till fotografen, fan va sugen man blir, den va skit nice, känslan, ALLT, man kan nästan känna vinden i ansiktet…

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications