Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing dagens test av prylar lite recension

• dagens test av prylar lite recension

Publicerad av luuddee på 1 mars, 2008 vid 20:56

drog ut en sväng i habo för att ingen annan ville ut med mej idag. piss va det där med äckligt bajsvatten o chop. men å andrasidan blåste det pung o blev faktiskt ok väder med sol som tittade fram lite.

Testade för dagen en Billabong solution gold 6,5,4mm med inbyggd hood. Som ja lånat av clabbe. alla dessa lovord om dräkter som är s¨å varma att man svettas mitt i vintern måste ju testas. första 30 min va det så varmt så jag fick släppa in lite vatten i dräkten för att kyla. dagens session bestod av att först va ute o köra i 1,5timme därefter joddla lite på stranden ett tag o sen ut igen . och ja va sjukt varm hela tiden o då menar ja inte att de va varmt för att vara mitt i vintern- utan sjukt riktigt vamr så man var tvungen att kyla ner sig dräkten i sig är sen jevligt smidig ska det tilläggas och känns inte alls som om man har 6mm neopren på sig. kan bara ge ett jevligt bra betyg för dräkten helt enkelt det va en ny upplevelse. finns att köpa hos surfersparadise om någon undrar. Själv har jag dock beställt en xcel infinity som ska vara ännubättre enligt de flesta man pratar med. får den dock i nästa vecka kan jämföra därkterna här sen om nån vill veta.

de andra jag testade idag var pjotts caution kite storlek 9 tror ja. och den överraskade faktiskt stabil kite med mycket depower. lite tendens att gå för långt ut i fönstret dock o lite över huvudet när man stod på stranden men varför stå på stranden. mycket kännsla i kiten vilket gjorde den väldigt lättåkt inget nytt man behövde tänka på utan bara att dra iväg snabb i svängarna men ändå stabil med kännsla så man inte behövde tänka på var den va det kändes naturligt. Bra lyft och bra häng hade kiten också. svårt att få riktigt avstamp i choppen men fick på rätt hyffsad höjd (dock inte på samma nivå som min EH WAVE ) ändå tyckte ja. och som många andra kites behövde man inte tänka på hur man hade kiten vid landningen tyckte den blev hyffsat mjuk även om man itne gjorde helt rätt. så de va en bra kite inget speciellt utmärkande och kan inte säga att den va bättre än någon annan men den va inte sämre iaf o den va lättkörd. dock är den ruggigt ful med sina flames.

jonaish svarade 17 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • snygging

Medlem
    1 mars, 2008 vid 22:41

Hur kändes det att pissa i dräkten då??

• hengo

Medlem
    2 mars, 2008 vid 01:00

låter osm dräkten va nice. så fort jag få rmina skor ska jag testa Infinitin i snöoväder och se va den går för.. Hur kallt va de i luften ludd?

• jonaish

Medlem
    2 mars, 2008 vid 01:32
    hengo;448694 wrote:
    låter osm dräkten va nice. så fort jag få rmina skor ska jag testa Infinitin i snöoväder och se va den går för.. Hur kallt va de i luften ludd?

sommar värme kompis….

knaprar du Ecstasy Ludde? så mkt orkar jag inte läsa… ring om du ska ut, snikna kompis!!

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing dagens test av prylar lite recension

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.