Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dags att börja använda hjälm…
-
I reklambladet från Sportex som damp ner i brevlådan i morse säljer de en rätt tuff streethjälm med olika mönster ( kamoflage och fireflames ) för 229 spänn, verkar helt ok..
Dessvärre har inte sportex nån hemsida där de listar sina produkterså jag kan inte länka till nån bild… men e det någon som har erfarenhet av dessa hjälmarna ?
funderar åp om man inte skall ta en sväng in till stan och investera lite i sitt liv….//
Micke -
säkert en pro-tech eller liknande i sånna fall e de en jag kör med. den funkar bra för mig iaf.
-
Se till att skaffa en hjälm som täcker öronen, inte skönt när trumhinnan går….
-
kan man lyckas med det? har nog aldrig hört nån krascha trumhinnorna genom att slå i vatten. rent teoretiskt så men på riktigt??
-
Det kan man, ställ frågan hos vindsurfarna där detta inte är ett helt ovanligt problem.
-
å tusan..
nu e de nog inget prob för egen del då jag har en skyddande hårsvall som täcker mina öron men dumt att rekommendera då kanske. -
Nån som vet var man kan köpa en Gath Gedi i Sverige?
– med solskydd
Se
http://www.murrays.com/gath/gath_convertible.html -
Fan så cool, nu måste man ju uppgradera från sin helvisirs variant mot allas förtret..
-
haha fyfan va ful.. tysk hjälm varning. . finns ju snyggare. radival stellan hade en som såg schysst ut. . om än tysk..
-
Det är en Protec samma som vi skejtare använt i många år funkar mycket bra.
Den Stellan har tyckte jag var helt ok utseendemässigt.
Även om jag nog valt en svart istället. -
vi fick stadiga 10ms på falsterbostranden, stannade ni kvar länge på tippen?
imon?
-
Nej vi hade fått våra 3 timmar så vi var rätt nöjda då. Men ni fick en go session förstår jag. Lite vågor med eller?
-
Sista hjälmen dom hade på AddNature – kunde inte välja färg. Satt bra. 400 kr. Pro Tech ska ersätta denna modell med en nyare som snart dyker upp på addnatures hemsida.
Logga in för att svara.