Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Dags att börja hetsa upp sig över vinterresor
- 
		Dags att börja hetsa upp sig över vinterresorPublicerad av sourra på 2 augusti, 2009 vid 13:37Det börjar bli dags att snoka rätt på resmål inför nyårsresan. Krav: 
 * Restid max ca 12 h enkel väg.
 * Måste finnas bra plattvatten (och gärna vågor)
 * Om det är offshore måste det finnas vettig rescue
 * Vindsäkert
 * Det ska inte vara Kap VerdeNå, säkra tips? virena svarade 16 år, 3 månader sedan 17 Medlemmar · 40 Svar
- 
			40 Svar
- 
Pepä;563442 wrote:Läjet.Ha ha, tänkte på den med. Det är dock inte vindsäkert alls. Jan-mars var iår megakasst med vind. Föregående vinter var dock grym med en storm i veckan under motsvarande period. 
- 
Kenya va riktigt gutt. Men om man inte är så mycket för safari är nog zanzibar ett bättre allt 
- 
Vogon Jeltz;563498 wrote:Kenya va riktigt gutt. Men om man inte är så mycket för safari är nog zanzibar ett bättre alltDen är inbokad, 3 dagar safari i kenya sedan 3 veckor zansibar. Funderar dock på revskor, går de o kitea med dom på? 
- 
sourra;563504 wrote:Hur ter sig skithåligheten?Drygt folkslag inga vågor 
- 
debkåusf;563516 wrote:Den är inbokad, 3 dagar safari i kenya sedan 3 veckor zansibar. Funderar dock på revskor, går de o kitea med dom på?Fyfan vad jag är avis! Vill tillbaka 
 Kan vara en idé med skor för det finns gott om sjöborrar och annat vasst skit, men å andra sidan vem åket till tropikerna för att surfa med skor på. Vi klarade oss utan uppskurna fötter iaf…
- 
debkåusf;563516 wrote:Den är inbokad, 3 dagar safari i kenya sedan 3 veckor zansibar. Funderar dock på revskor, går de o kitea med dom på?Mystic har ett par revskor. Kolla med Kent på ontopsports. 
- 
Vogon Jeltz;563517 wrote:Drygt folkslag inga vågorVadå inga vågor? 
 Ute vid revet då?
 Kunde bli hyffsat stora (2-3m) ibland sa dom. Var bara typ 1m när vi var där men helt platt mellan och blir det större är det nog riktigt nice.Hade gärna åkt tillbaka, men isf skulle jag bott på: http://www.prosurfkenya.com/nyali-beach.aspx 
- 
Haha Vogon folket är ju helt magiskt i Venezuela! Bodde som i stort sett ensam västerlänning i San Pedro, fiskarbyn på Coche, i tre mångader och blev inbjuden på käk av massa familjer under den tiden, hur ofta händer det i Sverige? Dessutom blir det faktiskt rätt fina kickers på östra änden av ön och downwindern till plattstället är inte dum den heller. 
- 
Pepä;563561 wrote:Haha Vogon folket är ju helt magiskt i Venezuela! Bodde som i stort sett ensam västerlänning i San Pedro, fiskarbyn på Coche, i tre mångader och blev inbjuden på käk av massa familjer under den tiden, hur ofta händer det i Sverige? Dessutom blir det faktiskt rätt fina kickers på östra änden av ön och downwindern till plattstället är inte dum den heller.Han menar strandförsäljarna i Nyali 
- 
Pepä;563561 wrote:Haha Vogon folket är ju helt magiskt i Venezuela! Bodde som i stort sett ensam västerlänning i San Pedro, fiskarbyn på Coche, i tre mångader och blev inbjuden på käk av massa familjer under den tiden, hur ofta händer det i Sverige? Dessutom blir det faktiskt rätt fina kickers på östra änden av ön och downwindern till plattstället är inte dum den heller.Men du snackar ju taco, det gör inte jag. Min gymnasiespanska kommer inte ta mig längre än till närmsta kurra. 
Logga in för att svara.