Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags att börja hetsa upp sig över vinterresor

• brushanen

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 21:25

Siktar på 3 veckor i Paracuro, Brazil i November.
    Det skall blir riktigt gött även om man riskerar att missa några fina stormar på hemmaplan.

• haze

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 21:29

Ryktet säger det tokblåser i Brazilen då. Typ 5:à varje dag…

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 21:32

Jag vill helst ha lite gottiga passadvindar så man kan köra 9 eller större.

• sourra

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 21:34

Btw – hur tar man sig billigast till Brazil?

• virena

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 08:06
    sourra;563584 wrote:
    Btw – hur tar man sig billigast till Brazil?

Hej hej!

Vet inte om TAP är billigast, men du få ha med dig 2*23kg, vilket e ganska bra. Däremot är det inte hundra vindsäkert över jul och nyår. Blåser varjedag till början av dec, sen börjar det droppa av lite. För två år sedan var det lite si och så, men förra året blåste det så gott som varje dag till mitten av jan, så det är nog gott att åka dit över jul och nyår. Men 5 kvaddare skulle jag inte rekomendera vid den tiden. Om du inte åker till Jerri, men då är nog en 5a lite liten också.

Säg till om ni hittar något paradis, har fortfarande itne bestämt mig vad jag skall göra i feb och mars. Kanske blir kvar där i regnet, eller så far jag nån annan stans:laugh:

• above_the_law

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 08:23
    debkåusf;563516 wrote:
    Den är inbokad, 3 dagar safari i kenya sedan 3 veckor zansibar. Funderar dock på revskor, går de o kitea med dom på?

Sååå rätt mannen!
    Låter kanske nästan lite väl mycket med 3 veckor på Zansibar iofs, men det finns nog inget bättre ställe/sätt att komma ner i varv ordentligt. Ni lär ju ha svårt att komma tillbaka i svensktempot efter det, men det bör ju vara ett mål i sig…

Dojjor är ABSOLUT att rek på Zansibar! Enormt mycket sjöborrar och väldigt grunda rev stor del av dygnet pga tidvattnet, men jäklar vad fint det var. Min granne testade ION:s kevlar-våtskor men sjöborrarna gick igenom dom. Min lösning med tunna våtskor och egentillverkad lädersula som jag klippte till och la i funkade däremot kanon!!! Lädret formar sig när det blir vått och stör inte alls mycket ens vid ren vågsurf heller.
    OBS! Ta med stor kite…

Grymt fint plattvatten, men du har fina surfvågor vid revkanten också. Se upp lite med strömmarna.
    Finns ett kitecenter i norra delen, men vet inte om dom har rescue.

• Kjello

Gäst
    3 augusti, 2009 vid 08:53

Jag prövar östra indien från 4 nov-28 april, start från Ideal Beach Chennai
    sen flyttar jag söderut längs kusten, helt otipsade stränder, för att slippa vintern hemma.
    drygt 11 tim flygtid borträknat stoppet. och priset 6195 (med alla tillägg)
    Glad för min ProLimit delbara KiteBag 130, lätt utan hjul, passar som handsken till min Shinn 132 (fenorna bortmonterade), under 20kg OK, visum 6 mån enkelt att få, och gott om veganmat.
    Enda som väger är brädan och Firestarter selen.

• roland

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 09:20
    Brushanen;563579 wrote:
    Siktar på 3 veckor i Paracuro, Brazil i November.
    Det skall blir riktigt gött även om man riskerar att missa några fina stormar på hemmaplan.

Paracuro???
    Vart ligger det?

• roland

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 09:21
    Haze;563582 wrote:
    Ryktet säger det tokblåser i Brazilen då. Typ 5:à varje dag…

Krydd krydd krydd
    Om du väger 50kg kanske…..

• roland

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 09:23
    sourra;563567 wrote:
    Men du snackar ju taco, det gör inte jag. Min gymnasiespanska kommer inte ta mig längre än till närmsta kurra.

Dom pratar mycket engelska i Brazil……

• roland

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 09:38
    Pepä;563561 wrote:
    Haha Vogon folket är ju helt magiskt i Venezuela! Bodde som i stort sett ensam västerlänning i San Pedro, fiskarbyn på Coche, i tre mångader och blev inbjuden på käk av massa familjer under den tiden, hur ofta händer det i Sverige? Dessutom blir det faktiskt rätt fina kickers på östra änden av ön och downwindern till plattstället är inte dum den heller.

Och magen mådde bra??

• vogon-jeltz

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 14:01
    Larssa;563563 wrote:
    Han menar strandförsäljarna i Nyali

Fan va du e rögad .
    Nä jag menade Coche , Kenya va ju skitfett som jag skrev i mitt andra inlägg

• sanden89

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 14:51

tänkte också ta mig en liten vinter tripp, till Australien. Dock skall jag vara borta 1.5 år, tror jag borde hinna med någon dag av surfing 😉

om det är någon som varit där tidigare och vill tipsa mig om någon extra härlig spot någonstans så blir jag väldigt glad!

• hakisch

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 15:49

vart i paracuru, det var bra innan det blev så mycket inbrott och rån. Förra vintern var jobbigt och vår kompis blev av med både hyrbil och alla kites, fick dock behålla kalsongerna för att gå tillbaka till polisen som är ännu mer pålitliga… (oftast dom som tipsar)

ta en snabbkurs i språket så kanske du klarar dig lite bättre ,,
    Bättre åka till Natal och pipa eller mer organiseradde turistställen.

inget mer vilda western med 6 skjutare överallt för mig..

lycka till

• rydstrom

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 16:13

Hade gärna hetsat med dig, men min sambo säger att jag inte får surfa på vår vintersemester… Har annars hört att det ska blåsa lite på Bali, men vet inte om det är sant… var där i feb och då blåste det kanske runt 8m/s 2 av 3 dagar i tre veckor…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications