Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags att börja hetsa upp sig över vinterresor

• debkausf

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 16:54
    above_the_law;563671 wrote:
    Sååå rätt mannen!
    Låter kanske nästan lite väl mycket med 3 veckor på Zansibar iofs, men det finns nog inget bättre ställe/sätt att komma ner i varv ordentligt. Ni lär ju ha svårt att komma tillbaka i svensktempot efter det, men det bör ju vara ett mål i sig…

Dojjor är ABSOLUT att rek på Zansibar! Enormt mycket sjöborrar och väldigt grunda rev stor del av dygnet pga tidvattnet, men jäklar vad fint det var. Min granne testade ION:s kevlar-våtskor men sjöborrarna gick igenom dom. Min lösning med tunna våtskor och egentillverkad lädersula som jag klippte till och la i funkade däremot kanon!!! Lädret formar sig när det blir vått och stör inte alls mycket ens vid ren vågsurf heller.
    OBS! Ta med stor kite…

Grymt fint plattvatten, men du har fina surfvågor vid revkanten också. Se upp lite med strömmarna.
    Finns ett kitecenter i norra delen, men vet inte om dom har rescue.

Tack nicco! Får tillverka något. Har sett alldeles förmånga som pajat sina fötter på kiteresan o det känns som det går bort:)

• debkausf

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 16:56
    Kjello;563687 wrote:
    Jag prövar östra indien från 4 nov-28 april, start från Ideal Beach Chennai
    sen flyttar jag söderut längs kusten, helt otipsade stränder, för att slippa vintern hemma.
    drygt 11 tim flygtid borträknat stoppet. och priset 6195 (med alla tillägg)
    Glad för min ProLimit delbara KiteBag 130, lätt utan hjul, passar som handsken till min Shinn 132 (fenorna bortmonterade), under 20kg OK, visum 6 mån enkelt att få, och gott om veganmat.
    Enda som väger är brädan och Firestarter selen.

Verkar galet spännande, lova att du levererar en utförlig reseberättelse. Det kanske kommer fler vintrar:crazy:

• Kjello

Gäst
    3 augusti, 2009 vid 18:29
    debkåusf;563829 wrote:
    Verkar galet spännande, lova att du levererar en utförlig reseberättelse. Det kanske kommer fler vintrar:crazy:

Jag kommer säkert att mobilfånsurfa på vlanställen, och då skriver jag vidare på [ame=”http://0108dev.surfzone.se/forum/showthread.php?t=67252″]Auroville sydöstra indien – tråden[/ame]

• larssa

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 22:14
    Vogon Jeltz;563787 wrote:
    Fan va du e rögad .
    Nä jag menade Coche , Kenya va ju skitfett som jag skrev i mitt andra inlägg

Opps!
    Solly my friend, tänkte vällan :santa:

Skall vi pipa ner där igen om vi hittar shyssta priser?
    Så gifter jag mig med tyskan o blir delägare, så kan du få jobb hos mig.

• hengo

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 22:30

Skit i kitehelvetet, far till en redig cablepark med närliggandes vågsurfspot istället 🙂

nämen, vetej.. Langebaan? Australien(förlångt) , talar av oerfarenhet. Annars kan du ju alltid dra till nån karibisk ö.

Brazil är ju nice, men där är alla gubbtyskar också får allt man filmar ett grått ”brazil kitefilms filter”

• sourra

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 22:36

Jag är mer orolig över att jag inte får med mig nån kamera hem öht än att jag ska få sunkigt Brazil-dis på filmen.

• hengo

Medlem
    3 augusti, 2009 vid 22:42

ja jo, 4 inbrott hade vi om man räknar det i hyrbilen. Men det var ju ett tag sen…

• litease

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 00:30
    sourra;563584 wrote:
    Btw – hur tar man sig billigast till Brazil?

Kitear?

• litease

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 00:32
    sourra;563432 wrote:
    Nå, säkra tips?

Vietnam?

Störtskön lokalbefolkning iaf. Drar du dit så har du garanterar en travel buddy och en lokalbo som guidar dig till alla feta non-kiteställen.

• virena

Medlem
    4 augusti, 2009 vid 08:10
    sourra;563920 wrote:
    Jag är mer orolig över att jag inte får med mig nån kamera hem öht än att jag ska få sunkigt Brazil-dis på filmen.

Äh, så illa är det inte, väldigt många är trevliga snubbar i brasil. Jag har varit där i massa månader och inte ens varit i närheten av att bli av med något. Det är klart man vet aldrig, men det gör man ju inte här hemma heller.

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications