Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags att rata Billabong………eller?

• mr_engstrom

Medlem
    27 december, 2003 vid 21:28

Öh va!! Vadan denna ilska? Inte för att jag tycker vidare värst själv om detta märke. Men vad är det för fetfel??

• ubaten

Medlem
    27 december, 2003 vid 22:43

förklaring efterlyses kommer ihåg vilket liv det var här på konfen när någon hängde ut en etablerad surf shop här i stockholm. och återigen ska man kritisera någons levebröd så våga stå för det med namn .

• andrew

Medlem
    28 december, 2003 vid 12:01

Öhh? VA?

Vem e du att säga att billabong suger?

• calle_b

Medlem
    29 december, 2003 vid 14:03

Hmm? förstår inte heller?

Varför inte rata Volcom, Quiksilver, Rusty, WE, Fanatic osv?
    Eller Levis, JC, osv?
    ”Alla” går juh omkring i dessa paltor…

Bänghuve. grin.gif

Få höra dina grunder!

• s

Medlem
    29 december, 2003 vid 14:32

Med argument som att det rimmar på Ballefjong så är jag helt övertygad om att detta märke suger fett… laugh.gif

Snacka om meningslöst inlägg! Dessutom ser det ut som om samma kille lagt in alla inlägg med olika namn på kitekonfen. Alla inlägg är inlagda inom några få minuter.

/Staffan

• anonym-anvandare

Medlem
    29 december, 2003 vid 19:06

Sicket jxxla skämt. hur kan snubben dissa ett klädmärke som började göra kläder för vågsurfare långt innan kitesurfing var uppfunnet?? Snacka om att egentligen dissa ut sig själv!!
    Hahaha….

• patrikol

Medlem
    29 december, 2003 vid 19:19

Förmodligen vet han inte ens vad en Billabong är för något!

• jpeter

Medlem
    29 december, 2003 vid 20:55

förmodligen har han köpt lite billabongkläder och vill inte att alla andra ska ha likadana i sommar.

• voodoo

Medlem
    30 december, 2003 vid 00:42

han har ju trots allt skrivit eller….. wink.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    30 december, 2003 vid 11:56

Diskussionen har ju spårat ut helt. Det är ju inte företaget som vill tjäna pengar det är fel på.Hur kan man attackera ngn som vill tjäna sitt levebröd på ett ärligt sätt genom att sälja varor till självkostnadspris. För kläder sydda i Asien är mycket dyra pga deras höga tillverkningskostnader Det är ju idioterna som använder sina pengar för att köpa deras alldeles för dyra skit det är fel på. Istället för att göra ngt vettigt av pengarna tex ge till dem som inte har så mycket (det finns mycket folk som svälter ihjäl i världen och resurserna är inte oändliga). Att gå omkring med ett för dyrt märke visar ju bara att man är en riktig sopa till människa, yta istället för substans.Fast det är väl tur att folk är olika. Annars skulle ju alla surfa tex och hur skulle vi då få plats Och det är ju klart har man fått kläderna gratis så spelar det väl ingen roll. Förresten är jag inte ett dyft bättre.
    Per Johansson från Vellinge Ps.”Puss puss på er ”klädb.gar”.
    Sedan är det bra om ni lär er alfabetet http://www.flashmeat.com/flash/flash.php?ID=97
    GOTT NYTT ÅR

• ozman

Medlem
    30 december, 2003 vid 14:06

G’day på er!

Tänkte bara lägga in ett slag för mina landsmän. Billabong är inte dyrare än något annat märke i Australien. Jag har ingen aning hur mycket det kostar här, men om det är så pass dyrt, då är det de svenska importörerna som tar hutlöst betalt! I och för sig, så förstår jag det, eftersom det finns en så pass liten marknad här. I övrigt så tycker jag att Billabong och andra surfmärken är åtminstone lite egna, färgglada och roliga. Det är stor skillnad jämfört med det som står till buds i de vanliga affärerna. Fast det är förstås en smak sak. Min sambo skulle säkert skämmas ihjäl om jag gick ut i en Billabong tröja.

Peace and Happy New Year to all surf brothers and sisters! (capitalists and marxists alike!)

• voodoo

Medlem
    30 december, 2003 vid 14:42

Dom finns ju väldigt diskreta tex med ett litet märke på fickan etc så varför skulle hon/han skämmas?

• ozman

Medlem
    30 december, 2003 vid 19:09

Du har inte träffat henne! Nej, skämt å sido, jag har inte sett deras grejer sedan jag kom hit för 7 år sedan. Det kan väl hända att gräll är ute…..

Nu har dessutom 3 tjejer att försörja (min sambo plus två flickor), så att min egen klädbudget får vika för surfbudgeten!

/Matt

• anonym-anvandare

Medlem
    30 december, 2003 vid 21:14

Rata billabong vadå! Jävla skit tråd det här. Märks att surfcommunityn inte har mycket vettigt att snacka om nu när kung bore lagt sitt iskalla täcke av kyla och mörker över landet.

Annars är all kritik av livstilslabels bra, för de suger verkligen och bör alltid ratas. Modeindustrin försöker alltid styla sporter och livsstilar. Det som händer blir att massa börjar med sporten för att den ”ser” kool ut. Då inte fråga om själva utövandet utan själva kläderna och gadgeterna runt om kring. Sen får sporten massa fullt klädda hangaround töntar som ser typiga ut och tror de är något. Effekten blir att entusiasterna lackar på töntarna och slutar för att de inte vill bli förknippade med packet. Jag började aldrig med snowboard. Så jävla många töntar i den sporten. Skateboard kulturen har jävla många töntar oxå.

Jag hoppas att windsurfing aldrig drabbas av något liknande och forsätter vara en sport för eliten utan något jävla modehäng.

så va det sagt. klå det om ni kan…

• styret

Medlem
    30 december, 2003 vid 21:18

ja eller så skiter man både i kläderna och det faktum att typerna finns. för man sysslar väl med typ surfing eller skateboard för att det är kul och inte för att det är alternativt vilket du verkar tycka.
    låt folk göra som dom vill så kan du göra vad du vill.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dags att rata Billabong………eller?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.