Senaste nytt › Forums › Dags att ta bort RAN:s banner??
- 
		Dags att ta bort RAN:s banner??Publicerad av anonym-anvandare på 13 augusti, 2003 vid 11:11Råkade klicka på RAN:s banner och möttes av beskedet att hemsidan senast uppdaterades 25 februari!! Detta måste vara ett besvis för att det inte finns några tjejer i Sverige som surfar och att RAN inte längre existerar. M. a. o. dax att ta bort länken från Konfsidan! Det är ju dåligt att länka till en fullkomligt död hemsida, eller hur? watertouch svarade 22 år, 2 månader sedan 6 Medlemmar · 23 Svar
- 
			23 Svar
- 
Från Petters sidor, oxå med som banner: 
 ”Våren är här, spana in vädret, stäng ner datorn och stick ut och segla”Surfbladet är inte heller helt up to date.. Klart vi ska ha de få surfsidor som finns länkade härifrån. 
- 
varför vindsurfar inte tjejer? 
 Hörde dock en tjej som hade som motivering att
 hon inte ville ha muskler, som att nu
 tjejer bygger mycket muskler snabbt och skulle behöva
 oroas.
 Måste ligga något kulturellt i det.
 Eller kanske det helt enkelt är för macho.
- 
Jag vindsurfar. 
 Och jag e tjej.
 Och vi börjar bli ganska många – håll ögonen öppna!
 Jättestora megamuskler har vi dessutom allihopa ;-PVad RANs uppdatering beträffar, vet jag inte varför det går lite långsamt, men jag tror bestämt att de finns kvar som organisation i alla fall, så deras lilla länk kan väl få vara kvar? Skicka ett mail till RANs webbmaster å fråga, vet jag! /e 
- 
Där jag vindsurfar är det kanske 10% tjejer som högst 
 som vindsurfar, ibland ingen.
 Seglar mest över 12m/s, fast då jag varit ute
 till stranden då det blåst mindre har det varit
 fullt med tjejer kul.
 Men ännu roligare ifall de fortsatte så länge
 så de upptäcker hur roligt det är att segla vågbräda.
- 
ps. Att RAN skulle vara Sveriges enda tjejförening inom vindsurfing stämmer inte – längre. Både i Götet och i Varberg har töserna organiserat sig, så det så. Visserligen som sektioner i de vanliga klubbarna, men ändå 🙂 /e 
- 
Här har vi en tjej till. Jag har gått in på RAN´s hemsida för att kanske inspireras av lite fler tjejer eftersom jag verkar vara den enda i Stockholm……. 
 Sorry to say men sidan var som sagt inte jätteuppdaterad och jag fick ingen lust att över huvud taget gå med i RAN.
 En liten motfråga till varför inte fler tjejer vindsurfar, hur kommer det sig att det är så få killar som rider?….
 Sug på den Ni/N   
- 
Jag red nar jag var liten men det var så himmla trista ridskola. Det var väldigt tjej anpassat man fick bara sitta och åka på hästen typ runt runt även om man höll på i två år. Började spela ishocky istället där hände det lite iallafall. Ridning skulle vara jätte kul om man fick rida lite mer självständigt i naturen. 
- 
kan ju bara säga att det är stora djur det där, 
 speciellt när man möter en gående häst med ryttare.
 Har stor respekt för så stora djur, själv skulle
 jag nog inte närma mig en sådan utan stor försiktighet.
 Tror det var sveriges farligaste djur, många
 som blir sparkade och avkastande och faller av hästen.
 Såg engång en 4 åring som nästan blev nedtrampad av en
 Ardenner, ungen tänkte väl att den är som vuxna och viker undan, men hästen lunsade dit föraren ville.
 Och så började den sparka och hoppa omkring då ungen kom
 under hästen, som tur var hände inget allvarligt.
 Förarens fel, hästen blev ju rädd, stod och snös ett rejält tag.
 En liten berättelse bara, kanske inte direkt
 som hör hemma på ett windsurfingforum.
 Hade kanske ridit ifall jag hade mer pengar när jag var mindre, men lite för farligt faktiskt.
- 
Så trevligt med en flicka till 🙂 En av anledningarna till att inte tjejer vindsurfar KAN vara att man känner sig så OTROLIGT urkass i början. Och det är ju inte så kul när ”alla coola killar” glor från stranden (istället för att bara titta, så kan ni väl fråga om ni får dela med er av några tips? UTAN att vara besserwissrar, dock…) Nåväl. Jag överlever ”skammen” med att vara nybörjare med att tänka ”Hade ni suttit på en oinriden häst hade ni inte varit lika coola”. Hästar är mitt hemelement och nu SKALL jag lära mig det här med vågor och +12m/s. ps. Full galopp i vattenbrynet längs stranden borde alla fräcka beach boys prova på någon gång! Då viner vinden, kan jag lova!!! 😀 /e 
- 
red oxå när jag var liten, men sen kom man upp i en ålder när det var viktigt att killar gjorde ”killgrejer” och tjejer gjorde ”tjejgrejer”, så då fick man ju lägga av.. 
- 
Jag har blivit sparkad, knockad, huggen, biten, klämd och körd till sjukhus. Med surfbrädan är det bara en och en annan kallsup, och en smäll av bommen i skallen….har dock inte lekt med de stora killarna ännu, dvs. bland vågorna och boysen men vänta Ni bara…….. 
 Kanske skulle rekrytera lite surftjejer bland hästtjejerna så att vi blir kända för att vara lite mer macho:)/N   
- 
Det var ju 40 RAN-tjejer på frestyle-SM Haga Park i slutet av maj, så visst tusan lever RAN, även om de inte har uppdaterat sin hemsida!! Brukar ju bli lite si och så med uppdateringar när hemsidorna sköts på frivillig basis… 
- 
deras webbmaster är bortrest eller nått sånt. 
 det säjs på deras forum.ridsport och motorcross var idrotterna med mest alvarliga olyckor i sverige för typ 2-3 år sen vet inte hur det är nu. jag har kört cross men aldrig ridit. trots att familjen sitter och trycker på ett gäng hästar. 
- 
På Öland är det massor av tjejer som seglar. 
 Finns en fyra fem st som skulle köra skiten av dom flesta på denna konf.
 Anna, Emma, Sofie. Cissi.
 Cissi blev Nordisk mästarinna förra året.
 Ran var ett 30 tal tjejer på Haga under SM.
 I somras var det ett 20 tal tjejer från Varberg på Öland.
 Sedan har vi inte att förglömma tre systrar från Habo Ljung.
 Varav denna ena är riktigt rå. (även söt)
 Hon är ihop med Living och tränas av honom.
 Angående Rans hemsida så har deras webbmaster flyttat till USA. Så dom kommer inte åt den.
 Tyvärr så är det en hel del Nazister inne där.
 Jag tror nog att dom skulle bli glada om någon lyckades släcka den åt dom.
 Så tjejsurfingen växer i södern.
 Och imorgon kommer det att seglas i Kulingvindar här med en hel del tjejer på plats.
 PS dom har även vågbrädor.
 Vad kan dom.
 Jo framåt, willie skipper, Volkano, sail360. Så huka er grabbar här laddas det fett.
- 
Om någon kan stänga hemsidan vore vi tacksamma. 
 Ran
Logga in för att svara.