Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags att utöka kiteförrådet!

• Dags att utöka kiteförrådet!

Publicerad av litease på 13 april, 2009 vid 21:11

Jag har nu bestämt mig för att utöka min garderob en aning. Idag kör jag endast på en Cabrinha 3 8kvm och skulle behöva en 12a. Är inte bunden till Cabrinha utan kan gärna tänka mig att byta märke, dock motsvarande 12 i annat format. Betonar att jag är ute efter 12 och inget nästan lika stort eller litet som tolv. Gärna 2008 års modell (möjligtvis 07 i brist på annat…)

Sen behöver jag en ny bräda!
    Väger 71 kg och är 176 fina centimeter lång.

Har mindre koll på brädor så kom gärna med några fina förslag. Inga större krav på brädan, hyfsat ny och lite svårare än lätt. Lite utmaning gör ingenting. 🙂

Kan tilläggas att jag har kommit förbi kite-klockan-tolv-stadiet men inte till hoppa-snurra-runt-en-massa-stadiet.

Någon som har något schysst att erbjuda i garderoben? Paketpris?

litease svarade 16 år sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • litease

Medlem
    13 april, 2009 vid 21:13

Kanske borde postat i köp men behöver förslag på mitt brädval så hoppas det är okej här.

• virena

Medlem
    13 april, 2009 vid 21:53
    Litease;540365 wrote:
    Kanske borde postat i köp men behöver förslag på mitt brädval så hoppas det är okej här.

Halloj! Jag skickade ett litet PM till dig:laugh:

• aka_kalle

Medlem
    13 april, 2009 vid 22:13

har en liquid force recoil comp 2008 som är ganska sliten under till komplett med fenor och lfs sköna pads. Inga straps dock men kan nog hitta något i garaget

• nic

Medlem
    13 april, 2009 vid 22:42

Att stenhårt bara vilja ha en 12a är att nog att focusera på fel sak om du ändå frågar efter olika märken. Olika märken drar ju olika vid samma storlekar. Bestäm dig för om prioritet är att komma igång tidigt eller att få en så snabb (=rolig) kite som möjligt.

Jag kör tex 11 som största storlek för att jag tycker den är roligare och jag missar ändå inte alltför märkbart mot en 13 som är mitt nästa steg. Å andra sidan hade jag bott i tjockholm kanske en 13 hade varit smartare.

Tänk på att du antagligen ändå tar 8an så fort det blåser tillräckligt för den så den större storleken används vanligtvis i ett ganska smalt vindregister.

nic

• skotten

Medlem
    14 april, 2009 vid 01:03

demo as much as you can in Varberg next weekend : )

• litease

Medlem
    14 april, 2009 vid 04:21
    nic;540376 wrote:
    Att stenhårt bara vilja ha en 12a är att nog att focusera på fel sak om du ändå frågar efter olika märken. Olika märken drar ju olika vid samma storlekar. Bestäm dig för om prioritet är att komma igång tidigt eller att få en så snabb (=rolig) kite som möjligt.

nic

Ja, det stämmer nog som du säger att bara fokusera på storlek tolv är fel. Det var inte heller vad jag mena, utan mer att jag ville ha kraften motsvarande en cabrinha12. Tänkte att jag nu kan använda min 8a i ganska lätta vindar, vilket gör att jag vill komma igång tidigt med en större kite men ändå inte riskera att vara tokriggad om det ökar lite.

Logga in för att svara.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
No license details found.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Dags att utöka kiteförrådet!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.