Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Dags för Torö igen?!!
- 
		Dags för Torö igen?!!Publicerad av dala-lama på 12 november, 2009 vid 16:22Ser ut som vi kan få åka lite vågor på Torö igen nu på Lördag om prognosen står sej! 
 Inte lika bra vinkel som senast, ser ut som Sydsydost, men rätt varmt.
 Kanske lite regn men va gör det….
 Surf´s Up
 Perjesper_b svarade 15 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 8 Svar
- 
			8 Svar
- 
Laddar nog på en morgonsurf, kanske SUP söndag morgon. /JB 
- 
Dala Lama;587941 wrote:Ser ut som vi kan få åka lite vågor på Torö igen nu på Lördag om prognosen står sej!
 Inte lika bra vinkel som senast, ser ut som Sydsydost, men rätt varmt.
 Kanske lite regn men va gör det….
 Surf´s Up
 PerTrodde att jag skulle till Götlaborg i helgen, men det blir Torö i stället:-) Hoppas att det blir lika kul som sist! 
- 
Har aldrig testat SO på Torö. Hur är det att ta sig ut, jämfört med samma vinkel mot stranden på SV? Är det lika jävligt, lättare eller ännu värre? 
- 
pete;588102 wrote:Har aldrig testat SO på Torö. Hur är det att ta sig ut, jämfört med samma vinkel mot stranden på SV? Är det lika jävligt, lättare eller ännu värre?Lättare, dels för att vinden inte minskar så mycket nära land på So. 
 Dels för att man seglar ut åt andra hållet och inte trycks in så mycket av vågorna, eftersom man kan segla ut ”ovanför” kärringviken om man har problem att ta sej genom bryten.
 Per
- 
Ett regnigt och grått Torö bjöd på rätt bra vinkel när Masse och jag gick i vid 13.30 
 Vågorna va väl typ axel som störst och riktigt fina allt som oftast.
 Dock var vinden rätt byig men 5.0an funkade rätt ok fram till 15 eller så. Då hade det vridit över till nästan rak onshore och va om möjligt ännu byigare så vi gav upp.
 Skönt att va på vattnet och en del sköna rides, men jäklar va de va dåligt med dagsljus redan mitt på dan.
 Per
- 
Ja, det var lite knepigt på slutet. Men bra kul att nu fått känna på stenstranden på OSO och SO två gånger! Förra torsdagen blir mer och mer episk ju mer jag tänker på det… masthögt, side-off och sol var det väl? Och ingen av oss frös ett endaste litet dugg. 
- 
Jag var i tidigt i morse, nästan 3 timmar. Rak on-shore (starkare än vad jag hoppats på) och rätt stökigt. Men grymmekul surf ändå. Satt på udden på min hybrid tillsammans med två grabbar på riktigt små shortboard respektive fish. Vi fick en massa vågor och konstaterade att det inte var ett dugg kallt, trots mer i/och under vattnet än på, trots snålblåst och dugg, trots bara 5mm gummi (om än väldigt bra) Gillar november skarpt, synd att dagarna är så korta. /JB 
Logga in för att svara.