Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö imorgon!

• Dalarö imorgon!

Publicerad av perrapops på 5 januari, 2008 vid 12:32

Tänkte segla dalarö imorrn, ser ju ut att bli lite värme och bra vind.
    Tänkte satsa på att vara där vid 11:a snåret.

Någon annan som tänkt ge sig ut?

perrapops svarade 17 år, 10 månader sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • bjornen

Medlem
    5 januari, 2008 vid 14:38

Just nu ser det riktigt kallt ut men om det blir 2-3 grader varmt och bättre riktning så kanske jag hänger på. Jag är skeptisk om att SO fungerar på dalarö. Kanske bätte att åka till skansundet http://spotguide.kicks-ass.net/default.asp?Area=1&Page=2&WindDir=Sydost&Platt=0&Surf=0&Grunt=0&KiteLaunch=0&SpotID=189

//Björn

• rasmus_w

Medlem
    5 januari, 2008 vid 20:51

Själv är jag mest av allt sugen på käringviken, torö. Fast det hänger på att det inte blir för mycket ost i vinden. Har en känsla av att man helst vill vara en bit ut i skärgården om man ska segla så här års. Dessutom blåser det mer längre ut.

Fast i princip hänger jag på vem som helst som har plats i bilen…

• bjornen

Medlem
    6 januari, 2008 vid 11:18

Det var inte så lockande med minusgrader och snöfall i morse men det verkar som om det kan bli blåst och sommarvärme i slutet av veckan. Hoppas

//Björn

• perrapops

Medlem
    6 januari, 2008 vid 19:35

Tjenare!

Först var det inte så lockande, men sen bestämde jag och Anders för att köra kappelskär..kom dit och det va snöstorm, blåste jäkligt bra, tvekade på om vi skulle köra, men efter ett tag tog vi tag i saken,. fick rikitgt bra surf i 4 timmar, först överiggad med 6.0, men sen blev det lite snällare.
    För att summera, en toppendag, lite kalltom fingrarna! MEN en riktigt härlig premiärsurf dag som avslutades med en bastu på rådmansö!

Sista dagen på mistralen, imorrn kommer min starboard kombat:)
    Segling till helgen Björn?

• bjornen

Medlem
    6 januari, 2008 vid 19:56

@Perrapops 437139 wrote:

Tjenare!

Först var det inte så lockande, men sen bestämde jag och Anders för att köra kappelskär..kom dit och det va snöstorm, blåste jäkligt bra, tvekade på om vi skulle köra, men efter ett tag tog vi tag i saken,. fick rikitgt bra surf i 4 timmar, först överiggad med 6.0, men sen blev det lite snällare.
    För att summera, en toppendag, lite kalltom fingrarna! MEN en riktigt härlig premiärsurf dag som avslutades med en bastu på rådmansö!

Sista dagen på mistralen, imorrn kommer min starboard kombat:)
    Segling till helgen Björn?

Hua, det var tappert a038.gif Härligt med ny bräda, tänk vad fort man glömmer en bot….:grin: Jag seglar gärna i helgen om det blir vind, har skaffat mig ett 6,2 som måste testas.

//Björn

• perrapops

Medlem
    6 januari, 2008 vid 20:00

Haha!
    Ja tur att chefen gav mig ett förskott till bröd och bensin!!

Absolut så kör vi i helgen, får hoppas på att man inte får något superkastfall på brädan bara..

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Dalarö imorgon!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.