Senaste nytt Forums Dålig vind påTeneriffa?

• Dålig vind påTeneriffa?

Publicerad av anonym-anvandare på 9 december, 2003 vid 11:56

Hallå!

Vet jag borde skriva på resmål men vill ha snabbt svar.

Tänker sticka på en surfvecka nu på söndag el måndag men nästan alla resor (fr Gbg) går till Teneriffa. Jag har hört att det blåser sämre där än på övriga kanarieöar. Vet ni om det stämmer? Finns det lika stora möjligheter att hyra prylar där som på GC?

Jag vet att säsongen inte är den bästa men lite surf borde man väl ändå kunna få. Förra året var jag samma vecka på GC med mina egna ditsläpade prylar och fick inte plana en enda gång. Sådan otur kan man inte ha två gånger.. men, Tenerifa?

/Kristian

waterboy svarade 21 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • imported_borje

Medlem
    9 december, 2003 vid 12:26

Vintern är ju ingen blåsig säsong på kanarieholmarna. Spara pengarna och åk dit på sommaren istället smile.gif Då får du 100% utdelning på surfdagarna.

• gurra1978

Medlem
    9 december, 2003 vid 13:00

Här kommer svar, kanske lite sent men ändå något. Jag befinner mig på Teneriffa just nu och det har blåst dåligt sön,mån och idag tisdag. Igår hade väl funkat men det finns ju knappt några vindsurfinguthyrare här. Jag rekommenderar att du åker till Fuerte Ventura till våren istället.

• endy

Medlem
    9 december, 2003 vid 13:03
  • anonym-anvandare

Medlem
    9 december, 2003 vid 16:27

Tack för svar! Få väl se hur det blir. Är det bättre eller sämre på Lanzarote? Uthyrning där? Råkar få veckan ledig så jag är lite sugen på att sticka även om det kan gå åt he-e. Gjorde ju det sist… Hoppet är det sist eller hur det var.

/Kristian

• sinclair

Medlem
    9 december, 2003 vid 16:43

i el medano finns det uthyrare,

• waterboy

Medlem
    9 december, 2003 vid 17:21

hejsan
    jag var på teneriffa o seglade (jolle) vecka 49, kom hem i söndags. Jag var i Santa cruz där det alltid är 5 m/s mindre vind än i El Medano och vi hade mellan 8 o 14 m/s fyra dagar. Gissar att det blåste ca fem av 7 surfdagar i El Medano den veckan så det är värt ett försök.
    Annars är ett hett tips att åka till norra änden o vandra lite i bergen, asballt!
    finns även lite vågsurfspot där, ”the hidden beach” som den brukar kallas, inte mycket turister där inte!

/abbe

Logga in för att svara.

PNFPB Install PWA using share icon

Installera våran app genom att klicka på delningsikonen och välj sedan "Lägg till på hemskärmen". I MacOS väljer du, "Lägg till i Dock". Klicka sedan på ikonen på hemskärmen/dockan och logga in som vanligt.

Hantera pushnotiser

notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications
notification icon
Vill du få notiser om nya inlägg, händelser och nyheter?
notification icon
You are subscribed to notifications